אל תתביישי להשתחצן


רבים טועים לחשוב ששיווק עצמי נחוץ בעיקר ליזמים. עולם העבודה כיום הוא עולם יזמי. בעידן העבודה של הורינו, אדם היה נכנס למקום עבודה, מטפס בסולם הדרגות והייתה מובטחת לו פרנסה ותעסוקה לכל ימי חייו. כיום שוק העבודה הוא דינאמי, אנשים משנים משרות ותפקידים, ארגונים ואפילו קריירות.
 
בשל הצרכים המשתנים של השוק, מקום העבודה אינו מקום בטוח יותר לאף אחד. על כן, גם שכירים ושכירות צריכים לדעת למצב ולשווק עצמם בשוק העבודה בכלל ובמקום העבודה בפרט. מיצוב עצמי הוא היכולת לספר על עצמי ועל ההישגים שלי, באופן שיתאים למטרות שלי; שהמנהלים שלי יכירו בעבודה שלי, שהקולגות שלי ידעו מה אני עושה ושהכפיפים שלי יבינו את הפוזיציה שלי.

גם לצניעות יש גבול
 
בכל הנוגע למיצוב עצמי, אנו עדים לקושי רב יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים. לקושי הזה שורשים חברתיים ותרבותיים – שהרי ידוע כי "כבוד בת מלך פנימה" וכי אין מעלה גרועה מיוהרה, בעיקר עבור נשים. אנו שרגילות להצטנע, מתקשות לשים את עצמנו במרכז העניינים ולפאר את עצמנו כמו שצריך. לפיכך אנו חוטאות באותו מיתוס לפיו "עבודה טובה מדברת בפני עצמה".
 
ואני אומרת, נשים יקרות, בואו ניקח אחריות על עצמנו ונאמר את מה שאנו רוצות שיחשבו עלינו.
 
מספר טיפים שיעזרו לעשות את זה נכון:
 
1. הכרה בערך עצמך - קידום עצמי מוצלח הוא דבר אישי מאוד. על מנת לעשות אותו כמו שצריך עלייך לאתר את נקודות החוזק, ההצלחות ותכונות האופי הבולטות שלך ולהתמקד באותם דברים שהופכים אותך למי שאת. הביאי את עצמך בצורה מלאה ואל תתביישי בהישגים שלך. עבדת קשה כדי להשיג אותם ועכשיו הגיע הזמן לקצור את הפירות.
 
2. תמיד מוכנה לפעולה - כל מקום וכל עת הם הזדמנות לשיווק עצמי ולכן דעי והכירי עצמך - את הפרויקטים וההישגים החשובים, את המעשים עליהם את גאה, את השורות התחתונות ואת הסיפורים המעניינים סביב ההצלחות שלך.
 
3. להיות אישית - אם תדברי בסיסמאות לא יזכרו ממך שום דבר. שלבי סיפורים אישיים על עברך. הקדישי מחשבה לפרטים הקטנים המאפיינים אותך. שלבי סיפורים מעניינים שיכולים להביא לידי ביטוי את היתרונות שלך כמנהלת וכאשת מקצוע.
 
4. לא לשעמם - הקפידי לתבל בהומור וברגש. אם תדברי באופן הגורם לך להשתעמם מעצמך – כך יקרה גם לקהל המאזינים שלך.
 
5. קביעת מטרות - לפני שמתחילים במיצוב עצמי צריך להחליט מה אנחנו רוצים להשיג. לפעמים הסיטואציה ברורה - אנחנו רוצים להתקבל לעבודה, אבל לעיתים המטרה מורכבת יותר – למשל בשיחת משוב עם ממונה. בסיטואציה זו כדאי לך לברר עם עצמך מה את רוצה. האם תפקיד טוב יותר, קידום כספי, הכרה, קידום אופקי או אנכי, צוות גדול יותר, מיקום טוב יותר במשרד? בחירת מטרה היא קריטית לאופן בו יש לארגן את השיחה ואת המיצוב שלך בתוכה.
 
6. תרגול - אין כמו תירגול והתנסות "על יבש" כדי להצליח ברגע האמת.


איה לחמי פסיכולוגית תעסוקתית M.A, ויועצת ארגונית, המייסדת והבעלים של חברת "חשיבה ארגונית יוצרת", חברת יעוץ אסטרטגי לעסקים. מתמחה בייעוץ למנהלים ולמנהלות לקידום הארגון ולהתפתחות אישית בתוכו. משלבת מניסיונה העשיר במנהיגות חברתית וציבורית לניתוח ולימוד הדינאמיקה והתהליכים הבין אישיים. www.ayalahmi.co.il

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798