הקול בשירות הטלפוני

פרופ` אלברט מֶהרַבְּיאן מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג`לס, שעסק בנושא יצירת הרושם הראשוני, מעלה במחקריו יחס של 55-38-7. 55% מהרושם הראשוני נוצרים על ידי ההופעה ושפת הגוף, 38% על ידי הקול ו7% בלבד מושפעים מהתוכן הנאמר.
כאשר הקשר עם הפרטנר הוא קשר טלפוני בלבד, חשיבות הקול נעשית גבוהה אף יותר. המאזין לא יודע איך נראה הדובר, ולכן באופן טבעי הוא משלים בדמיונו את החסר על פי קולו. כולנו מכירים את התופעה, אנחנו מדמיינים הופעה חיצונית לקול שאנו שומעים- קולם של שותפים עסקיים בטלפון, שדרני רדיו, דייטים וכו`. בעידן המודרני, שבו אנו נותנים ומקבלים שירותים בלי לראות את הפרטנר, אנו נדרשים לתת את הדעת לקולנו בדיוק כמו שאנחנו מתייחסים למראה החיצוני ולתוכן.

הקול במכירות ובשירות

על ידי מודעות ועבודה על הקול ניתן להגיע למגוון הישגים. מחד, הדיבור הנכון משמעותי בשמירה על הבריאות ועל רווחת הדובר, ומאידך, הוא המפתח להשפעה על המאזין ולהגעה לתוצאות. בבתי עסק, תחומים אלו תלויים זה בזה באופן מוחלט- הצלחה במכירות או במתן שירות תתאפשר רק תוך שמירה על בריאות ורווחת העובדים.
אנשי טלמרקטינג ונותני שירות טלפוני, שמבלים את רוב יום העבודה בישיבה ממושכת מול הטלפון, בדרך כלל מתעייפים ומאבדים אנרגיה. ירידת האנרגיה באה לביטוי ישיר בקול העובד, והרושם הראשוני הנוצר על נותן השירות, המוצר והעסק נופל בערכו.
בעבודות מסוג זה הקול הוא כלי העבודה המרכזי והמשמעותי ביותר, כלי בר שיפור והעצמה שביכולתו לתרום לעסק ולמנף אותו. קולו של עובד שלא עבר הכשרה או אימון קולי לא תמיד משרת את העסק ברמה הרצויה, ולעיתים קרובות אף מונע ממנו לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
הרגלי דיבור שגויים נפוצים מאוד. דיבור מהיר, בליעת מילים, קול מתוח, דיבור חלש ורבים אחרים יוצרים קושי ומאמץ ביצירת התקשורת גם מצד הדובר וגם מצד המאזין. הבשורות הטובות הן שיצירת השינוי היא תהליך פשוט המבוסס על מודעות ותרגול. התרגילים מתייחסים למרכיבי הקול השונים- עוצמה, טון, אינטונציה, קצב, רצף והגייה, שלכל אחד מהם השפעה רבה על האופן בו אנו מדברים ועל תגובת הסביבה אלינו.

 


Kolyachol3@gmail.com

שורי שטרול, מפתחת שיטת קול יכול להעצמה באמצעות הקול
כתובת האתר www.kolyachol.co.il

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798