השרות הערום ( naked service heT )


אז מה זה השרות הערום? 

"השרות ערום ( naked service )" – הוא שרות שבו אתה ( הספק ) חשוף לפגיעות, אנושיות ושקיפות.

להיות פגיע הוא עניין לא פשוט ובהחלט מאתגר מאחר שאנו חשופים לסבל ומי מאיתנו אוהב לסבול.
לדעתו לנסיני,  אם אתה באמת קרוב לאדם אחר או ללקוח שלך אזי יש תמיד סיכוי שהוא יפגע בך (גם אם לא בכוונה ) עצם הקירבה יוצרת פגיעות. במשך החיים לימדו אותנו להתרחק מבושה ולשאוף לכבוד הוא אומר.

חברות (ספקים)  נתקלות בשלושה סוגי פחדים: 

א. הפחד לאבד את הלקוח ואת הביזנס.

אף אחד מאיתנו לא אוהב לאבד לקוחות והכנסות דבר המביא אותנו לעשות דברים מפחד שנאבד את הלקוח. שלא יהיה לכם ספק - לקוחות רוצים לדעת שאנו דואגים להם ולאינטרסים שלהם לפני הדאגה לאינטרסים העיסקיים שלנו.  

דוגמאות למצבים כאלה הם למשל:

מצב שבו אנחנו לא מסכימים לדעתו של המנכ"ל אך מפחדים להביע אותה ולשוחח איתו על זה מפחד שזה יפגע ביחסים שלנו איתו דבר שיכול אף להביא לפיטורים שלנו . חברות אשר מספקות "שרות ערום" לוקחות את הסיכון של דחיה מצד הלקוח או אפילו איבוד של הביזנס ובמקום זאת מגנות על הכנות והאינטגריטי שלהן. 

להתעלם "מהפיל בחדר " - כך למשל אתם יושבים בקבוצה ואנשים פוחדים לומר את דעתם באם היא שונה מדעת הרוב ( ניסוי של אש) . היכולת שלך בתור ספק לא לפחד ולא להתעלם מ"הפיל שבחדר" עלולה  לפגוע בביזנס שלך אך גם יכולה להיות הזדמנויות להעמקה וחיזוק הקשר עם הלקוח מכיוון שהוא ידע  שבכול מצב אתה תמיד תביע בכנות את דעתך גם אם היא אינה פופלרית.

ב.פחד מלהיות מובך

כולנו שואפים להיתפס אינטלגנטיים ומבינים ולהיות מוערכים על ידי הסביבה תגברות על הפחד להיות  מובך באה לידי ביטוי למשל:

היכולת לשאול את הלקוח שאלות טיפשיות או שאלות לכאורה טרויאליות. מותר לציין שהרבה פעמים שאלות כאלה הן מקור לכיווני חשיבה חדשים ליצירתיות ואף לחדשנות.

המנעות מהעלאת שאלות או הצעות  שנשמעות בנליות או טיפשיות. 

לקוחות מצפים מכם שתקחו אחריות על הטעויות שלכם ובמידה שהן התרחשו תתנצלו ותנסו לתקן אותן. חברות שמספקות "שרות ערום" לעולם לא מפחדות להודות בטעויות שלהן גם אם זה גורם להם להיות מובכות באופן זמני.

 ב. הפחד מלהרגיש או להיתפס על ידי אחרים כנחות


התגברות על הפחד להרגיש או להיתפס על ידי אחרים כנחות יכולה לבוא לידי ביטוי ב- 

פרגון לידע ולמומחייות של הלקוח ולא בשיווק המומחיות של  הספק.

ביצוע עבודות נחותות או כאלה שאינם בתחום אחריותו של הספק אם מתברר שזה מה שהקלינט זקוק לו.

יכולת להודות בתכונות חלשות שלך. 
 
"שרות ערום" עיצב עבור החברה של פטריק יחסי נאמנות עם לקוחות לטווח ארוך מה שעיצב רוחיות וצמיחה.

לחברי היועצים מה דעתכם על הגישה של פטריק והאם הינכם יכולים לשתף אותנו בדוגמאות לכך? 

ואלה מכם שהם לקוחות מה דעתכם האם האלמנטים שפטריק מזכיר אכן משפיעים על ההערכה שלכם ואו הנאמנות של הספק?



  נאוה שלו  2010 

נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי.  הפתרונות שלנו מקדמים רוחיות, צמיחה ו  turnaround  של חברות. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com   

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798