כיצד מומלץ להתכונן לשיחת משוב תקופתית? טיפים לעובד

 

מהן מטרות שיחת המשוב התקופתית?

  • מתן משוב מקיף של המנהל/ת לעובד/ת על הביצועים המקצועיים והתנהגותו בצוות בתקופה שחלפה.
  • הגדרת יעדים לפיתוח אישי, תוך התייחסות לנקודות לשיפור שהוגדרו בשיחת המשוב הקודמת.
  • יצירת דיאלוג והקשבה הדדית בין העובד/ת לבין המנהל. זוהי הזדמנות להקשיב לרגשות 
    ולמחשבות של העובד/ת לגבי התקופה שחלפה ולהבין כיצד העובד/ת רואה את הדברים מנקודת המבט שלו/ה.
  • הזדמנות לקשר בלתי אמצעי בין המנהל/ת לעובד/ת.
  • קבלת משוב מהעובד/ת על החברה, המחלקה, ממשקי עבודה, ניהול.
  • שיפור התפקוד המקצועי.
  • העלאת נושאים אישיים.

מדוע חשוב לך, העובד/ת, להיערך לקראת השיחה?

  • כדי שתוכל/י לחשוב מראש ולהציג את משימותיך בתקופה האחרונה, כולל הישגים מרכזיים, בעיות שעלו ונקודות עצמיות לשיפור.
  • כדי שתוכל/י לבחון במהלך השיחה האם קיים פער בין הערכותיך את עצמך לבין הערכות המנהל אותך.
  • כדי לחשוב ולהיערך נכון כעובד/ת לקבלת המסרים מהמנהל/ת (לצפות את התגובה ולתכנן אותה כך שיושגו מטרותיך).
  • כדי לחשוב מראש על נקודות של אי-הסכמה או מחלוקת בינך לבין המנהל/ת על מנת לעבד אותן יחד.
  • כדי להיערך נכון לשיחה עם בעיות אישיות או נושאים הדורשים את טיפולו/ה של המנהל/ת. 
  • הכנה טובה שלך, כעובד/ת מוערך/ת, ממחישה למנהל/ת את התייחסותך הרצינית לפגישה עצמה, לתהליך ההערכה כולו, לו/ה כמנהל/ת ולארגון.

איך מומלץ להתכונן לשיחה?

  • מומלץ שיהיה בידך סיכום המשוב מתקופת ההערכה הקודמת.
  • בדוק/י: האם הושגו המטרות והיעדים שהוצבו בפניך בתקופת ההערכה הקודמת? אם לא - מהם הסיבות או הנסיבות שהביאו לכך שהיעדים לא הושגו?
  • רשום/רשמי לפניך מהן משימותיך המרכזיות (הגדרת תפקידך), עד כמה הן ברורות, מה משקלן בעיניך והאם, לדעתך, קיים פער בין תפיסתך את התפקיד לתפיסת המנה/ת שלך את התפקיד.
  • האם יש דברים שהיית עושה אחרת? מה, לדעתך, הנקודות שעליך לשפר? מה, לדעתך, ת/יאמר עליך המנהל/ת בהקשר זה?
  • חשוב/י על מטרות המפגש - מה ברצונך להשיג? מהם 2-3 דברים שמקשים עליך להשיג את המטרות מה מניע אותך? מה חסר לך?
  • האם יש נושאים אישיים שברצונך להעלות?
  • מה לא כדאי להעלות בשיחה? מה לא יקדם את המטרות?

איך מומלץ לנהל את השיחה?

  • להגיע עם טופס משוב עצמי מלא. 
  • חשוב/י על האפשרות האם כדאי לך למסור את הטופס למנהל/ת מס' ימים טרם השיחה. 
  • זכור/י ששיחת המשוב מטרתה למידה ושיפור וקח/י את הביקורת באופן בונה ומלמד.
  • אפשר/י למנהל/ת להוביל את השיחה.
  • להקשיב, לא רק לשמוע!
  • נסה/י לא לפעול באופן אימפולסיבי; רשום/י לעצמך הערות במהלך הפגישה ולבסוף העלה/י אותן באופן מסודר ומושכל בפני המנהל/ת.
  • לא תמיד צריך לומר הכל! אמור/י באופן ענייני רק מה שיקדם את מטרותיך.
  • אוירה חיובית בשיחה תתרום לתחושתך בה, וכך תוכל/י לקדם את מטרותיה של הפגישה. 
  • חשוב להתייחס בשיחה למכלול הנושאים המאפיינים אותך כעובד/ת ואת תחומי פעילותך. 
  • בכל שלב נסה/י לראות מה את/ה יכול/ה לקחת מהשיחה לצורך התפתחותך העצמית ושיפור מתמיד בעבודתך.

בהצלחה!

  


דף הכנה עצמית למוערך/ת בחוות דעת תקופתית*

  • אינך נדרש/ת להראות את הטופס שמילאת למנהל/ת, אולם מומלץ לעשות כן. 
  • הטופס הוא להכנתך העצמית בלבד ומומלץ להביאו לשיחת ההערכה.

משימות עיקריות בהן עסקת במהלך השנה האחרונה:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

הישגים מרכזיים בעבודתך בשנה האחרונה:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

נושאים לשיפור עצמי בהמשך עבודתך:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

תחומים ונקודות לפיתוח עצמי וללמידה עצמית בהמשך:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

נושאים אישיים:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

להיוועצות או לשאלות/ הצעות נוספות ניתן לפנות למיכל שמר-דהן, מנהלת משאבי אנוש.


בהצלחה !


 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798