שמונה המגמות העסקיות- טכנולוגיות שהן כבר כאן ( חלק א )

 
אחת ההאתגרים המרכזיים של מנהלים בשוק הנוכחי הוא ניצול המגמות הטכנולוגיות- עסקיות ליצירת ערך חדש ללקוח ובנייה של יתרון תחרותי בשוק הבינלאומי.חשוב שמנהלים יכירו טכנולוגיות אלה יבינו את ההשלכות העסקיות שלהם ויפתחו תהליכי עבודה חדשים ויצירתיים אשר באמצעותם ניתן יהיה למנף אותם לקידום הביזנס.רוב המנהלים באים או מהצד העסקי או מהצד הטכנולוגי בכדי לרתום את הטכנולוגיה לקידום הביזנס מנהלים צריכים לחשוב על התפקיד שלהם באופן אינטגרטיבי ולשלב בין הצד הטכנולוגי לצד העסקי. שיחות משותפות בין מנהלים טכנולוגיים ועסקיים יביאו לבנייה של אסטרטגיות ופרקטיקות אשר יתרמו לבניית יתרון תחרותי.של החברה בשוק הבינלאומי. 
 
שמונה  המגמות העסקיות טכנולוגיות תורמות לקידום הביזנס בשלוש אופנים עיקריים:
1.בנייה וניהול של יחסים בין אישיים. 
2. ניהול משאבים
3.מינוף ידע ואינפורמציה בדרכים חדשות.  
 
1.בנייה וניהול של יחסים בין אישיים 
בתחום של בנייה וניהול של יחסים בין אישיים אנו עדים לארבע מגמות עיקריות:
א.שיתוף פעולה ועבודה עם בעלי עניין אחרים  
טכנולוגיית  הווב 2.0 3.0  מאפשרת אינטראקציה בזמן אמת ואפשרות לבניה של
שתופי פעולה וירטואליים גלובליים עם ספקים, לקוחות, ,פראטנרים מתחרים ועובדים במקומות אחרים בעולם. מגמה זו מביאה לשינוי תהליכי החדשנות בחברה ומעבר לתהליכים פתוחים שבם משתתפים בעלי ענין מגוונים .תהליכי החדשנות הפתוחה מאפשרים ייצור של הרבה יותר רעיונות ומוצרים.שיתוף פעולה עם אחרים מקדם פתרון בעיות ,חסכון בזמן ומשאבים ( קיצור תהליכים) הפחתת סיכונים ותגובתיות מהירה יותר נוכח שינויי מגמה בשוק אלה תורמים לבנייה של יתרון תחרותי של החברה. 
 
דוגמאות לחברות אשר מנצלות את הטכנולוגיה לצורך קידום שיתוף פעולה עם אחרים הן:  Geek Squad   מאפשרת  לעובדים שלה להריץ את פיתוח המוצרים בחברה במודל פתוח - על ידי אינטראקציה בזמן אמת עם אחרים באינטרנט. מודל ניהולי פתוח זה היה אחד מהסיבות לכך שהחברה הגדילה את המחזור שלה באופן משמעותי.
בל קנדה  פתחה מרכז לחדשנות פתוחה באוטווה המרכז נפתח בשיתוף עם קבוצת חברות בשם Wesley Clover  שכוללת חברות כמו Mitel   ו  March Networks    .
טויוטה אף ידועה בניהול יחסי ספקים אשר מעצב חסכון בעלויות והגברת היעילות.
 
ב. שיתוף הלקוח בתהליכי החדשנות בחברה.

שיתוף הלקוח בתהליכי החדשנות בחברה מאפשרת פיתוח מוצרים ושרותים אשר רלונטים ללקוחות רב תרבותיים. חדשנות תרבותית היא חדשנות שמוכרת ומאפשרת לחברה להקטין את הסיכון שבפיתוח מוצרים חדשים.
 
ג. גיוס של כישרונות על בסיס גלובלי ושינוי תהליכי  העסקה של עובדים. 
אנו עדים לשינויים באופן גיוס הכישרונות ,אופני העסקה והתגמולים אשר ניתנים לעובדים. טכנולוגיה ה ווב 2.0 3.0 מאפשרת גיוס של כישרונות על בסיס גלובלי עולמי לכל מגוון התפקידים.העובד המתאים ביותר לתפקיד יכול להימצא בהודו סין או בכל מקום אחר בעולם. גם אופני העסקה משתנים חברות יכולות להעסיק עובדים במשרה מלאה, משרה חלקית, על בסיס פרויקטלי או על פי שעות. אופן התגמול אף הוא ישתנה  - מתשלום עבור שעות לתשלום עבור תוצאות. 
היתרון תחרותי של החברה בשינוי אופני הגיוס וההעסקה בא לידי ביטוי במספר דרכים:
א. יכולת למצוא את האנשים הכישרוניים והמתאימים ביותר לתפקיד בתוך בריכת הכישרונות העולמית.
ב. גיוס אנשים באופן מהיר יותר וכתגובה ואדפטאציה לשינוי מגמות השוק. 
ג. אופני העסקה מגוונים יביא לחסכון במשאבים.
ד. מינוף האינטראקציה בין העובדים של החברה במקומות שונים בעולם לצורך חשיבה ,שיתוף בידע , פרקטיקות ועוד. 
דוגמא לחברה כזו היא טופקודור שיצרה נטורקינג של מפתחי תוכנה. החברה מאפשרת ללקוחות גישה למאגר המפתחים שלה. קלינט אשר מעוניין בעבודה מסוימת מציג את דרישות הפרוייקט למפתחים ומציע בונוסים למפתחים אשר יבצעו את העבודה הטובה ביותר.מודל זה חוסך עלויות עבור הלקוחות ומקדם אכות גבוהה יותר של מוצרים.
 
ד. מינוף אינטראקציות עם אחרים ליצירת ערך חדש.
 אינטראקציות ( שיחות , דיונים , סיעור מוחות ) עם אחרים באמצעות כלים טכנולוגיים ( בלוגים, ויקי, וידאו קונפרנס )  מאפשרת יצירה של מה שאנו מכנים 
INTERACTION   TACIT .כמות הזמן שבעלי תפקידים יקדישו ל TACIT INTERACTION צפוי לגדול בצפון אמריקה מ 40%  ל 44%  עד  2015 . באירופה ויפן התחזיות דומות( על פי מקניסי ) .אנו רואים שחברות משתמשות בטכנולוגיות כדי ליצור אחידות בתהליכיים ואוטומטיזאציה דבר אשר משפר את היעילות וחוסך במשאבים .שימוש בטכנולוגיה כדי לקדם את הפרודיקטיביות של החברה הוא פחות שכיח. חברות צריכות להשתמש בכלים טכנולוגיים בכדי למנף אינטראקציות אלה ליצירת ערך חדש ללקוח.חברות בתחום הרפואי והכספים מנצלות כלים טכנולוגיים אלה ליצירת ידע מעשי חדש אשר מקדם את היתרון התחרותי של החברה.
 
* החלק שני של המאמר יסקור את ארבעת המגמות הנוספות.  
 


נאוה שלו היא יועצת מאמנת כותבת והיזמת של גלובל רילוקשיין עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי . גלובל רילוקשיין יעוץ מספקת שרותי
יעוץ בתחומים אסטרטגיים וניהוליים לחברות בשוק הבינלאומי. בקרו באתר 
www.globalrelocation.ca/consulting  
או ליצור איתה קשר ב
nshalev@globalrelocation.ca   

 

  
מילות מפתח: מגמות שוק , טכנולוגיה , יתרון תחרותי, הצלחה כלכלית, חדשנות פתוחה, אינטראקציה על אחרים , יחסים בין אישיים, חסכון במשאבים, יעילות, שינוי תהליכי עבודה, גיוס כישרונות. פרודוקטיביות , שיתוף הלקוח , ווב 2.0 3.0                
 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798