להפוך את אתר הבית למקור מוביל לגיוס עובדים

 

איך להפוך את עמוד ה"קריירה" לזמין ונגיש למועמדים

איתור מהיר של משרה רלוונטית: אחד הכלים הנפוצים למציאת עבודה הינו השימוש במנוע החיפוש של Google. בכדי לוודא שהמשרה שלך תעלה במקום גבוה ברשימת הקישורים מומלץ לבצע אופטימיזציה של תוכן המודעה ותוכן העמוד.

קישורים ממומנים: דרך נוספת למשוך מועמדים הינה על ידי שימוש בקישורים הממומנים של Google Adwords, – וזאת על ידי איתור המילים הרלוונטיות למשרות המבוקשות, ותשלום פר-לחיצה בכדי שמודעות הדרושים שלך באתר תופענה בתחילת העמוד.

גישה מהירה ונוחה לעמוד ה"קריירה": ממומלץ שהקישור לעמוד ה"קריירה" יופיע בעמוד הראשי של החברה במקום בולט, ויוביל ישירות לאזור בו מפורטות המשרות.

איזה מידע צריך להכיל עמוד הקריירה?

ניכרת שונות רבה בדרך בה ארגונים שונים שפתחו באתר הבית עמוד "קריירה" מתייחסים לעמוד ולדיאלוג שהוא מייצר עם המועמדים.

פרטי המשרות הפתוחות: ארגונים המפרטים בעמוד ה"קריירה" את המשרות הקיימות, את דרישות התפקיד ובעיקר את האתגרים שהוא מציע, מאפשרים למועמדים לבחון לעומק כל תפקיד ולשלוח קורות חיים לתפקידים המעניינים אותם, במידה והם מוצאים שכישוריהם תואמים את צרכי הארגון.

תיאורי תפקיד מלהיבים: לא אחת אנו נתקלים בתיאורי תפקיד שנראים חסרי יצירתיות ודומים לגמרי להגדרות התפקיד של המתחרים. יש לבנות את הגדרת התפקיד כך שתראה מאתגרת ושונה מאילו של המתחרים. תיאור התפקיד צריך להכיל לא רק את הדרישות הטכניות והניסיון הנדרש אלא גם את תחומי האחריות של התפקיד ואת האתגרים והפרויקטים שבפניהם יעמדו הזוכים בתפקיד.

תיאור התרבות הארגונית: מומלץ להוסיף מידע על התרבות הארגונית בנוסף לפירוט המשרות הקיימות. הדגש על התרבות הארגונית מאפשר לשקף למועמדים את החיים בתוך הארגון ולהזמין כך, באופן הנוגע בצורה אישית למועמדים שסוג התרבות הזו מתאימה להם, להגיש מועמדות.

תיאור חבילת ההטבות והדרכים לפיתוח אישי: מועמדים המשווים בין ארגונים כדי להחליט אם לנסות ולהגיש מועמדות למשרה, יתעניינו בחבילת ההטבות שהארגון מציע ובהזדמנויות שהוא פותח להתפתחות אישית בארגון – מומלץ לפרט ככל הניתן.

הכל מתחיל בעיצוב

חיפוש קל של משרה רלוונטית: חיפוש המשרות המתאימות בין כלל המשרות של החברה חייב להיות קל ופשוט לשימוש בכדי שלא ירתיע את המשתמשים. מועמדים שירגישו שהם מבזבזים זמן על חיפוש משרות פשוט יעזבו את האתר.

העלאה נוחה של קורות חיים: לאחר איתור המשרה המבוקשת וקריאת פרטיה, צריך לאפשר העלאת קובץ קורות- חיים בצורה מהירה וקלה עבורה. נתקלנו לא אחת בארגונים בהם תהליך הזנת קורות החיים למערכת היה ארוך ומתיש, שתיסכל את המועמדים הפוטנציאליים וגרם לכך שהם יפסיקו את התהליך באמצע.

"שלח משרה לחבר": יתכן שהמשרה המוצעת לא רלוונטית לגולש בעמוד המשרות, אבל חברתו בדיוק מחפשת משרה דומה. הוספת האפשרות "שלח משרה לחבר" ליד כל משרה – יכולה להביא לאתר מועמדים שכלל לא גולשים בו ולהגדיל את כמות החשיפה למשרות הפתוחות בצורה משמעותית.


לסיכום

בתחרות הקיימת כיום להשגת הכשרונות המתאימים לארגון, בניית אתר קריירה יעיל יתן לחברתכם עוד יתרון יחסי אל מול המתחרים. למועמדים כיום ישנם מספר אלטרנטיבות, והאתר שלכם יכול לגרום להם לרצות ולעבוד אצלכם. חברתכם צריכה לעשות את המקסימום בכדי שחלון הראווה שלכם יהיה המושך ביותר עבורם. בסופו של דבר – אין לכם הזדמנות שניה להשאיר רושם ראשון חיובי.

 

 

_________________________________________________________

מורית רוזן היא מנהלת HRD המתמחה בייעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני ומביאה ניסיון רב בתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש ביניהם מנהלת Relocation מנהלת גיוס וייעוץ ארגוני.

חברת HRD פיתחה את "מודל היהלום" לשיפור ועיצוב מערך גיוס מוביל בארגונים.
למידע נוסף על הפתרונות שמציעה חברת HRD ניתן לבקר באתר www.hrd.co.il
או ליצור קשר עם מורית morit.rozen@hrd.co.il

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798