יכולות ניהוליות - נושא, שלרוב, לא מדברים עליו

 
הפרק הראשון בספר עוסק במעבר לניהול. והוא שם דגש על סוגיה שהמנהלים רבים יודעים שהיא קיימת אבל לא תמיד מודעים לחשיבות שלה. עובדים נעזרים בכישורים שלהם להצליח. כשמקודמים לניהול ההצלחה האישית תלויה באחרים. איש מכירות יצליח בזכות כישורי המו"מ. רופא יצליח בזכות יכולות הדיאגנוזה ומסוגלות להתאים את הטיפול המתאים לחולה, מתכנת בזכות יכולות התכנות. המומחיות והכישורים האישיים עוזרים להצליח. כשמתמנים לתפקידי ניהול, בזכות ההישגים המקצועיים האישיים הסיטואציה משתנה, התוצאות תלויות בעובדים אותם הוא מנהל. וכאן זה מתחיל להיות מעניין. כי הכישורים המקצועיים שסייעו לקבל את התפקיד הניהולי, חשובים, אבל פחות.
 
אז על מה מדברים פחות? על התלות.
 
לרוב, מקובל להסתכל על מנהלים ככאלה שיש להם כוח יחסי על העובדים. פחות מקובל להתייחס לסוגיה לכוח שיש לעובדים על המנהל, במילים אחרות לתלות של המנהלים בעובדים. קריירה של מנהלים תלויה ברצון ובמוכנות של העובדים להירתם, להתחבר, לבצע משימות ולהשיג תוצאות. אם עובדים רוצים, הם יכולים לעשות חיים קשים למנהל. ראיתי לא מעט מקרים כאלה.
 
תלות היא תחושה וחוויה שיכולה להיות לא נעימה ולא תמיד מודברת בשיח בין מנהלים ויועצים. יחד עם זאת היא נוכחות בחיי המנהלים שמבינים אותה אינטואיטיבית ומגיבים אליה בדרכים שונות. חלקם מנסים לרצות עובדים, חלקם מנסים להתחבב על העובדים מתוך הנחה שיחסי החברות יאפשרו להשיג את המטרות, חלקם מגיבים בהתעלמות מהתחושה.
 
השאלה היא מה עושים?
 
הנחת היסוד היא שככל שעולים בדרגי הניהול רמת העמימות ואי הוודאות בתהליכי קבלת ההחלטות הולכים וגדלים. בחלק מהמקרים מנהלים, בעיקר חדשים, נוטים לחזור למוכר, לידוע למה שהם שולטים בו טוב, למה שאפשר להם להצליח. למקצועי. למיקרו. לנהל עובדים אבל מהמקום המוכר של להיות עובד. זה דפוס פעולה שגוי.
 
מה שנכון לעשות הוא להציף את הנושא בשיח בין מנהלים ליועצים. בעיקר בשלבים הראשונים בהם עובד מתמנה למנהל. לאפיין אילו דפוסי הפעולה וכישורים חדשים ונוספים הנדרשים, מה צריך לשחרר ומה צריך לבוא במקום. להבין מה יכול לסייע להצליח ומה עלול להכשיל מנהל.
 
מיפוי נכון ובניית תוכנית עבודה ממוקדת יאפשרו למנהלים לרכוש, לאמץ וליישם דפוסי ניהול, כישורים, כלים ויכולות שיעזרו להם להצליח.
 

על יוסי קורן:

יועץ ניהולי. מומחה ליישום והטמעת תהליכי שינוי בארגונים. 30  שנות ניסיון בייעוץ לארגונים, הנהלות ומנהלים בסקטור הפרטי והציבורי, בהטמעת תהליכים התומכים בשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות. בין הלקוחות: חברות בתחומי התפעול, הלוגיסטיקה, השרות, המסחר, משרדי עו"ד מובילים, סקטור ציבורי ועוד.
 

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798