שינויים בולטים בתחום של פרסום משרות ומודעות דרושים

סקירה כללית של צוות סי.וי.פול ג'וב נינג'ה למשל, מצביעה על מספר שינויים מרחיקים לכת בכל מה שקשור לפרסום משרות. ראשית, עד לפני מספר שנים נהגו מעסיקים לפרסם את מודעות הדרושים שלהם בלשון זכר בלבד. כיום פרסום כזה אינו מקובל ויש אפילו חוק שאוסר על אפליה. לפי החוק, מפרסמי מודעות דרושים צריכים לציין במפורש שהמודעה פונה לשני המינים – או לחילופין לנסח אותה כך שתתאים לזכר ולנקבה כאחד.

 
שנית, מגייסי עובדים לא מסתפקים כיום רק באפשרות של פרסום משרות ומודעות דרושים בעיתונות הכתובה. אם בעבר העיתונות הארצית והמקומית התפרנסה בעיקר ממודעות דרושים, הרי שכיום הרבה מהמעסיקים עוברים לאינטרנט. את זה אפשר לראות גם במאגרים מקוונים, באתרי פרסום משרות, ברשתות חברתיות, במנועי חיפוש, בפורומים מקצועיים ועוד.
 
כיצד האינטרנט משפיע על המודעות?
המעבר לאינטרנט מייצג את השינוי הדרמטי ביותר שעבר על התחום של פרסום משרות ומודעות דרושים. בעידן הנוכחי אין למעסיקים הזדמנות שנייה להרשים את קהל היעד, למשוך את תשומת הלב שלהם ולדאוג שהמועמדים הנכונים ישלחו אליהם קורות חיים. מנגד, רף הסבלנות של הגולשים עצמם הולך ויורד וזה ניכר גם באופן שבו מודעות הדרושים מנוסחות.
 
פרסום משרות על גבי מודעות דרושים חייב להתבצע כיום בצורה חדה וקולעת. המסר עובר למרכז הבמה על חשבון פרטים טכניים, כל מועמד מקבל מגוון רחב של אפשרויות ליצירת קשר (החל ממספר טלפון ועד כתובת דואר אלקטרוני, צ'אט, מסרון, אפליקציה וכן הלאה) ויש גם הבדלים בעיצוב הגרפי. כמו כן, המעסיקים עצמם נשארים עם אצבע על הדופק כדי לבדוק כיצד המתחרים שלהם מתנהגים ובאיזה אופן הם צריכים לפעול על מנת להשיג את כוח האדם הטוב ביותר.
 
בשורה התחתונה, לשינויים שעוברים על התחום של פרסום משרות ומודעות דרושים יש גם יתרונות. זו בסופו של דבר עדות לדינאמיות של התחום ולאופן שבו הוא מתעדכן. כל עוד המעסיקים והעובדים מרוצים, כולם נהנים מהתוצאות ומעניין לראות לאן זה יתפתח. 
 

דניאל ביטון.
סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי
סי וי פול ג'וב נינג'ה
daniel@cvpool.co.il

 
 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798