סגנונות תקשורת


ידעתם שאם תדעו לזהות מהו סגנון התקשורת של האדם אשר מולכם, ותתאימו את סגנון התקשורת הנדרש- תוכלו לייצר מפגש איכותי בו תשיגו את כל המטרות והיעדים שלכם מפגישה זו!
פגישת שירות, פגישת מכירה, פגישה ציוותית ניהולית, ועוד.

לדעת לדבר סגנונות תקשורת שונים, מאפשר לי להעביר מסרים בהתאמה לאדם אשר איתו אני מדבר, ככה נוצרת תקשורת איכותית.
מהי תקשורת איכותית?
תקשורת איכותית מוגדרת כתקשורת בה אני מעביר מסר, והאחר הבין אותו בדיוק כפי שהתכוונתי.
אם לא הבין אותו- האחריות היא עליי!
אנשים שונים מתקשרים בסגנונות תקשורת אחרים.
אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת תקשורת איכותית, הוא היכולת לזהות ולדבר סגנון תקשורת של האחר אשר מולו אני מתנהל באותה הסיטואציה.
ישנם 4 סגנונות תקשורת עיקריים (נציג בקצרה את המאפיינים הבולטים):
סגנון תקשורת "מקדם"- אדם בעל סגנון תקשורת זה הוא אנרגטי ותוסס, אוהב להיות במרכז העניינים, יחד עם זאת לעיתים מתקשה בסדר וארגון.
סגנון תקשורת "משימתי"- אדם בעל סגנון תקשורת זה מדבר ומתנהל קצר ולעניין, עוצמתי מאוד. מה שחשוב לו זה "תכל'ס, שורה תחתונה", לעיתים יוצר תחושת ניכור וריחוק מהסביבה.
סגנן תקשרת "מנתח"- אדם בעל סגנון תקשורת זה הינו נעים ומנומס, ענייני אוהב לעבוד. אוהב לשאול המון שאלות, לאסוף הרבה אינפורמציה לפני שמקבל החלטה, עלול להתפרש כהססן וחסר ביטחון.
סגנון תקשורת "תומך"- אדם בעל סגנון תקשורת זה אלוף בהתעניינות אמיתית וכנה בשלום האחר! לא מסתפק בתשובה אלא חייב לשתף גם בתחושותיו! הוא ייפגע אם לא יביעו בו עניין חזרה.

  • חשוב לציין כי אף אדם אינו בעל סגנון תקשורת אחד!
  • סגנון תקשורת יכול להשתנות ולהתפתח ולעיתים תלוי סיטואציה ומצב. לעיתים במהלך שיחה- אדם ישנה את סגנון התקשורת בו מדבר בהתאם למסרים שרוצה להעביר.
  • קל לנו לנהל תקשורת טובה עם אנשים אשר סגנון התקשורת שלהם זהה לשלנו, קושי עולה כאשר אנו נדרשים להתמודד עם אדם אשר שונה מסגנון התקשורת שלנו.

כמה טיפים להתאמת סגנונות תקשורת:
עובד בעל סגנון תקשורת "מנתח"- זקוק לאינפורמציה רבה וכתובה לפני שניגש לבצע את המטלה שניתנה לו (נדרשת סבלנות רבה אם אתה מנהל בסגנון תקשורת "משימתי").
עובד בעל סגנון תקשורת "מקדם" – הוא נלהב ואוהב ליזום רעיונות נפלאים ויצירתיים, אך לעיתים מתקשה להוציאם לפועל, כדאי לחבר אליו עובד "משימתי" אשר יוכל להניע את הרעיון- ככה תנצל את כישורי 2 העובדים.
עובד בעל סגנון תקשורת "משימתי"- יש לפנות אליו באופן קצר, ותמציתי. יש להגדיר נושא מטרות ודרכי פעולה ולהניח לו לפעול.
עובד בעל סגנון תקשורת "תומך"- זקוק לתשומת לב והתעניינות אישית, כך ניתן לרתום אותו לעשייה ושיתוף פעולה. תחושותיו ורגשותיו חשובים לא פחות מהישג התוצאות.


לסיכום,
אין זה חשוב כלל מהו סגנון התקשורת שלנו!
אם נרצה להשיג שיתוף פעולה של העובדים והמנהלים שלנו, חשוב שנתאים את סגנון התקשורת שלנו לסגנון התקשורת שלהם.

בהצלחה,


הכותבת : קסלסי גלית, מאמנת, מפתחת ומנחה בכירה בחברת : 100Men – אימון להצלחה , החברה המובילה לפיתוח ואימון עסקי וארגוני.

לאתר החברה : www.100Men.org.il קישור לעוד טיפים נוספים : עצות וטיפים מועילים

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798