חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
18/07/2019
 
 
 
מה חדש בעולם תוכניות הסלולר לעסקים? במי לבחור?
חזור לרשימה
 
תאריך: 10/05/2012
כותב: דורון לב
כתובת דוא"ל:  doronlevg@gmail.com
 

במי לבחור, סלקום, אורנג', או פלאפון? בין אם אתם סטארטאפ בהקמה או ארגון ענק עם מאות ואלפי קוים סלולרים, שוק הסלולר תמיד מהווה אתגר קשה לפיצוח למנהלי רכש מנכ"לים ומנהל כספים. נכון שלאחרונה חשבונות הטלפון שאתם מקבלים נראים קצת יותר מסודרים בגלל הרגולציה, אבל עדיין, כל נושא תוכניות המנוי, עלויות מכשירים, הטבות וזיכויים, ועלויות שיחה בחו"ל אינם תמיד ברורים. פעמים רבות מה שלא נאמר לכם על תוכנית מסויימת הוא מה שבאמת חשוב וקובע.

תמחור לעסקים הבדל בין חברות קטנות וגדולות עדיין קיים.

נכון למאי 2012 ובעקבות הרגולציות החדשות, הגמישות של לקוחות שיש להם פחות מ 100 מנויים במעבר בין מפעילים סלולרים היא גבוהה מאוד. לכן בגדלי הביניים השוק הפך להיות דווקא יותר משוכלל והתמחור דומה. כאן נכנס הגורם של שירות ויחס יותר מאשר מחיר. אצל לקוחות בעלי מאות מכשירים סלולרים המשחק הוא עדיין לפי לכללים הישנים ועל כך ארחיב בהמשך.

אילו תוכניות מציעות היום חברות הסלולר לעסקים (עד 100 מכשירים)?

אם עד היום כל השוק הסלולרי דיבר על מחיר לדקה, לארגון קטן ובינוני חברות הסלולר מתמחרות חבילות במחיר קבוע לחודש. התוכניות מסוג זה נקראות בשפה החדשה "תוכניות קליר"( Clear), והן אכן פשוטות יחסית להבנה.

תוכנית ה"קליר" מבוססת על חבילה מרובעת הכוללת דקות שיחה מחוץ למפעיל (לחברות אחרות), ובתוך המפעיל, חבילת סמס וחבילת גלישה. כל זאת בתעריף קבוע לחודש. האטרקטיביות כאן היא שאין התחיבות לשלוש שנים או שנתיים או שנה, פשוט כי התקנות החדשות אינן מאפשרות זאת, והתשלום החודשי הוא אחיד וידוע מראש.

לדוגמא אורנג' )פרטנר) מאפשרת לכם חבילה של 850 דקות חוץ, 850 דקות פנים, 850 מסרונים, וגלישה ללא הגבלה (למעשה עד 2 גי'גה בייט) תמורת 155 ₪ לחודש.

תוכנית אחרת מאפשרת חבילה דומה אבל של 1600 דקות לכל כוון ו 1600 1600 מסרונים תמורת 170ש"ח.

פלאפון מאפשרת תוכנית דומה של 1500 דקות במחיר של 177 ₪.

לא מפליא לגלות כי התעריפים הללו מוצעים רק במידה ורכשתם מכשירים חדשים דרך המפיעל. במידה ולא, התשלום החודשי יהיה יקר יותר בעד 40%. כפי שציינתי לעיל, ב 2013 לא יוכלו החברות לקשור יותר בין התוכניות לעלוות המכשיר.

האם לרכוש את המכשיר בחברת הטלפון או בשוק החופשי? הרגולציה משנה את כלל המשחק

רכישות מכשירים דרך חברות הסלולר, הופכות פחות ופחות אטרקטיביות. עד היום מחירי המכשיר בחברות הסלולריות היו פי 1.5 ממחיר השוק. למרות המחיר הגבוה, מדיניות הזיכוי לפי מינימום דקות שיחה, נתנה ללקוח את האשליה של "להיות עם ולהרגיש בלי" בנושא ההתחיבות לספק. מצד שני בתוכנית כזאת, התחייבתם למספר דקות לא מבוטל, כמו כן התחייבתם להשאר 3 שנים עם אותו ספק. בנוסף, אם שידרגתם מכשיר במהלך 3 שנים, המשכתם לשלם מחיר מלא עבור המכשיר הישן ללא כל זיכוי. אני לא מכיר מישהו שלא שידרג לפחות פעם בשנה ומשלם עד היום עבור מכשירים ישנים תשלום חודשי קבוע.

כל זה הולך לעבור מן העולם. לפי חוק חדש החל מ 2013 תידרש הפרדה בין נושא עלות מכשיר לתוכנית תעריפים. כלומר מפעיל הסלולר לא יוכל יותר לקשור בין דקות שיחה בפועל לבין זיכוי חודשי עבור תשלום על המכשיר.

המטרה היא ליצור מצב שבו למנוי תהיה אפשרות לבחור בין קנית מכשיר בשוק החופשי לבין קנייתו אצל המפעיל, ובכך למנוע תופעה של לקוח שבוי בידי ספק הסלולרי בגלל התחיבות לתשלומי מכשיר או לדקות שיחה כדי להגיע לסכום הזיכוי.

מה לגבי ארגונים גדולים

בארגונים גדולים שבהם מעל 100 מכשירים עדיין שולט העולם הישן. כאן בדרך כלל נקבעת העיסקה לפי מחיר לדקת שיחה (יכול לנוע בין 25-30 אג לדקה). בחברות הענק של מאות אלפי עובדים (חבר, חשכ"ל, וכו) כלל המשחק הם שונים עוד יותר ומחירי הדקה הם באיזור חד ספרתי באגורות לדקה.

המקל או המוקש בנושא חברות גדולות הוא המחויבות. כאן מדיניות הקנסות הישנה והמטרידה עדיין תופסת, ולכן החברות יעשו ככל שביכולתן להפוך אתכם ללקוח שבוי. הסעיף הכי משמעותי בחוזה בנושא קנסות המופיע בחוזים הגדולים הוא "החזר ההטבות" במקרה שהלקוח עוזב לפני תום התקופה.במילים פשוטות אם אתם רוצים לעבור אחרי שנה למפעיל אחר, תשלמו את יתרת דמי השימוש לתוכנית התעריפים במחיר המלא! (אם קיבלתם 10% בדמי שימוש מ 30 ₪ לחודש ל 27 ₪ לחודש, הרי בעזיבה יחושב לפי 30 כפול מספר החודשים שנותרו לתוכנית, כך גם לגבי מחיר דקה, כי בחוזה יש מינימום דקות לחודש בעזיבה.

לדוגמא אחד מלקוחותי שיש לו יותר מ 500 קוים רצה לבדוק אפשרות עזיבה של חברה סלולרית, וגילה להפתעתו שהקנס על עזיבה עומד על 5 מליון ₪!!!. אף מפעיל לא יקח על עצמו חוב כזה כדי להעביר אליו לקוח ממפעיל אחר, ולכן נאלצנו להשאר עם אותו מפעיל, ונלחמנו על שיפור תעריפים והפחתת קנסות עתידיים.

לכן בסגירת חוזה עבור לקוח גדול חשוב לשים לב לכל הסעיפים הקשורים ב"החזרה הטבות" דקות מינמום לחודש, ולחשב בדיוק מה עלות העזיבה בכל שלב כבר ביום סגירת החוזה, ולנסות להוריד את הסעיפים הללו מההסכם.

כמה עולות לכם שיחות סלולריות בחו"ל דרך המכשיר הישראלי?

בעבר הלא רחוק, אם הייתם נוסעים לחו"ל עם המכשיר המקומי ההמלצה היתה בשום אופן לא לדבר או לגלוש במכשיר המקומי בגלל עלויות אסטרונומיות של דקת שיחה. עקב חוסר מיקוד של חברות הסלולר למשתמשים בחו"ל (roaming), צצו עשרות חברות בארץ שהציעו טלפונים או כרטיסי סים לשימוש בארצות שונות בתעריפים זולים באופן משמעותי מתעריפי חברות הסלולר.

בשנה האחרונה פער זה הולך ונסגר. חברות הסלולר מציעות אפשרויות שונות להתקשרות בעת שהות בחו"ל, אולם כדי להשתמש בתעריפים הזולים צריך לתכנן מראש לאן נוסעים, ולרכוש מבעוד מועד חבילות חו"ל דרך חברת הסלולר.

לדוגמא בחברת פלאפון תוכלו לקנות חבילת Perfect Pass ליעדים פופולרים במחירים הנעים בין 180 ל 600 ₪ לפי מספר דקות שימוש בחו"ל במחירים הנעים בין 4 ₪ לדקה ל 1.5 ₪ לדקה.

באורנג' חבילות חו"ל נקראות חבילת Passport וניתן לרכוש חבילות במחירים הנעים בין 200 ל 1000 ₪ לחבילה במחיר ממוצע של 2 ₪ לדקה.

בסלקום התוכנית נקראת "סלקום חו"ל" ומציעה חבילות דומות.

האם לקנות חבילות חו"ל אצל המפעילים? או לקחת מכשיר נוסף עם סים מקומי?

האפשרות הנוספת היא שכירת מכשיר נוסף מחברות שירותי חו"ל כגון רנטאפון, טלאווי, או אומינטלקום, או רכישה חד פעמית של כרטיס סים, המתאים לאיזור מסויים (אירופאי, ארה"ב וכו')

היתרון בקניית חבילות חו"ל בחברות הסלולר הוא השימוש במכשיר אחד בלבד עם כל הנתונים וספר הטלפונים שאתם רגילים, ללא צורך בנסיעה עם מכשיר נוסף. החסרונות העיקריים הם: חייבים לזכור לקנות חבילות מראש וגם אם נסיעה התבטלה משלמים על החבילה. כמו כן משלמים גם על שיחות נכנסות.

היתרון בהשכרת מכשיר נוסף בחברת שירות: תעריפים עדיין זולים יותר (שיחות נכנסות ללא עלות, תעריפים נמוכים ב 30-50% לדקת שיחה. וגם אם ביטלת נסיעה, אז "לא נסעת לא שילמת".

החסרונות במכשיר שני הוא, מכשיר נוסף שצריך לסחוב, אנשי קשר שלכם לא על המכשיר, שיחות נכנסות במכשיר השני וצריך להפנות אנשים למספר החדש. מספר לא מוכר לאנשי הקשר שלכם.

קניית סים אירופאי או אמריקאי אפשר לעשות גם בחברות הISP 013, 012 . היתרון של סימים אלה הוא בעיקר ב"לא נסעת לא שילמת" אבל התעריפים בהם עלולים להיות יקרים ממדינה למדינה גם באותה יבשת.

לסיכום

התחרות בין המפעילים רק מחריפה, המחירים יורדים, והרגולציה מקצצת באפשרויות המפעילים להפוך אתכם לשבויים. ועוד לא הזכרנו את החברות החדשות MVNO שנכנסות לשוק. בהחלט מעניין לאן יגיעו המחירים בשנה הקרובה.


הכותב הוא יועץ אירגוני לחסכון בעלויות
www.costsaving.co.il

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798