חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
21/11/2018
 
 
 
כיצד מומלץ להתכונן לשיחת משוב תקופתית? טיפים לעובד
חזור לרשימה
 
תאריך: 12/01/2010
כותב: מיכל שמר
כתובת דוא"ל:  mshemerd@gmail.com
 

במסגרת תהליך חוות הדעת מומלץ מאוד לבקש מכל עובד/ת להיערך לשיחת המשוב. מהן מטרות השיחה? מדוע חשוב שהעובדים ייערכו למפגש? כיצד עליהם להיערך והמלצות לניהול השיחה.

 

מהן מטרות שיחת המשוב התקופתית?

  • מתן משוב מקיף של המנהל/ת לעובד/ת על הביצועים המקצועיים והתנהגותו בצוות בתקופה שחלפה.
  • הגדרת יעדים לפיתוח אישי, תוך התייחסות לנקודות לשיפור שהוגדרו בשיחת המשוב הקודמת.
  • יצירת דיאלוג והקשבה הדדית בין העובד/ת לבין המנהל. זוהי הזדמנות להקשיב לרגשות 
    ולמחשבות של העובד/ת לגבי התקופה שחלפה ולהבין כיצד העובד/ת רואה את הדברים מנקודת המבט שלו/ה.
  • הזדמנות לקשר בלתי אמצעי בין המנהל/ת לעובד/ת.
  • קבלת משוב מהעובד/ת על החברה, המחלקה, ממשקי עבודה, ניהול.
  • שיפור התפקוד המקצועי.
  • העלאת נושאים אישיים.

מדוע חשוב לך, העובד/ת, להיערך לקראת השיחה?

  • כדי שתוכל/י לחשוב מראש ולהציג את משימותיך בתקופה האחרונה, כולל הישגים מרכזיים, בעיות שעלו ונקודות עצמיות לשיפור.
  • כדי שתוכל/י לבחון במהלך השיחה האם קיים פער בין הערכותיך את עצמך לבין הערכות המנהל אותך.
  • כדי לחשוב ולהיערך נכון כעובד/ת לקבלת המסרים מהמנהל/ת (לצפות את התגובה ולתכנן אותה כך שיושגו מטרותיך).
  • כדי לחשוב מראש על נקודות של אי-הסכמה או מחלוקת בינך לבין המנהל/ת על מנת לעבד אותן יחד.
  • כדי להיערך נכון לשיחה עם בעיות אישיות או נושאים הדורשים את טיפולו/ה של המנהל/ת. 
  • הכנה טובה שלך, כעובד/ת מוערך/ת, ממחישה למנהל/ת את התייחסותך הרצינית לפגישה עצמה, לתהליך ההערכה כולו, לו/ה כמנהל/ת ולארגון.

איך מומלץ להתכונן לשיחה?

  • מומלץ שיהיה בידך סיכום המשוב מתקופת ההערכה הקודמת.
  • בדוק/י: האם הושגו המטרות והיעדים שהוצבו בפניך בתקופת ההערכה הקודמת? אם לא - מהם הסיבות או הנסיבות שהביאו לכך שהיעדים לא הושגו?
  • רשום/רשמי לפניך מהן משימותיך המרכזיות (הגדרת תפקידך), עד כמה הן ברורות, מה משקלן בעיניך והאם, לדעתך, קיים פער בין תפיסתך את התפקיד לתפיסת המנה/ת שלך את התפקיד.
  • האם יש דברים שהיית עושה אחרת? מה, לדעתך, הנקודות שעליך לשפר? מה, לדעתך, ת/יאמר עליך המנהל/ת בהקשר זה?
  • חשוב/י על מטרות המפגש - מה ברצונך להשיג? מהם 2-3 דברים שמקשים עליך להשיג את המטרות מה מניע אותך? מה חסר לך?
  • האם יש נושאים אישיים שברצונך להעלות?
  • מה לא כדאי להעלות בשיחה? מה לא יקדם את המטרות?

איך מומלץ לנהל את השיחה?

  • להגיע עם טופס משוב עצמי מלא. 
  • חשוב/י על האפשרות האם כדאי לך למסור את הטופס למנהל/ת מס' ימים טרם השיחה. 
  • זכור/י ששיחת המשוב מטרתה למידה ושיפור וקח/י את הביקורת באופן בונה ומלמד.
  • אפשר/י למנהל/ת להוביל את השיחה.
  • להקשיב, לא רק לשמוע!
  • נסה/י לא לפעול באופן אימפולסיבי; רשום/י לעצמך הערות במהלך הפגישה ולבסוף העלה/י אותן באופן מסודר ומושכל בפני המנהל/ת.
  • לא תמיד צריך לומר הכל! אמור/י באופן ענייני רק מה שיקדם את מטרותיך.
  • אוירה חיובית בשיחה תתרום לתחושתך בה, וכך תוכל/י לקדם את מטרותיה של הפגישה. 
  • חשוב להתייחס בשיחה למכלול הנושאים המאפיינים אותך כעובד/ת ואת תחומי פעילותך. 
  • בכל שלב נסה/י לראות מה את/ה יכול/ה לקחת מהשיחה לצורך התפתחותך העצמית ושיפור מתמיד בעבודתך.

בהצלחה!

  


דף הכנה עצמית למוערך/ת בחוות דעת תקופתית*

  • אינך נדרש/ת להראות את הטופס שמילאת למנהל/ת, אולם מומלץ לעשות כן. 
  • הטופס הוא להכנתך העצמית בלבד ומומלץ להביאו לשיחת ההערכה.

משימות עיקריות בהן עסקת במהלך השנה האחרונה:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

הישגים מרכזיים בעבודתך בשנה האחרונה:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

נושאים לשיפור עצמי בהמשך עבודתך:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

תחומים ונקודות לפיתוח עצמי וללמידה עצמית בהמשך:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

נושאים אישיים:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

להיוועצות או לשאלות/ הצעות נוספות ניתן לפנות למיכל שמר-דהן, מנהלת משאבי אנוש.


בהצלחה !


 
תואר 1:B.S.W בעבודה סוציאלית / לימודי LL.B במשפטים מוסד לימודי:אוניברסיטת ת``א / מכללת שערי משפט
תואר 2:M.A.במנהל ומדיניות ציבורית מוסד לימודי:אוניברסיטת ת``א
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798