חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
25/08/2019
 
 
 
לטוס ולחסוך, איך לבדוק את סוכן הנסיעות?
חזור לרשימה
 
תאריך: 12/05/2009
כותב: דורון לב
כתובת דוא"ל:  doronlevg@gmail.com
 
אפשר בקלות ללכת לאיבוד בין תעריפי הטיסות השונים. באירגונים גדולים בהם עבדתי, כמו קומברס או ECI המונים אלפי עובדים ומחזורי טיסות של כמה מליוני דולר לשנה, מערכת הבקרה אף קשה יותר. בחברות כאלה יש בדרך כלל מחלקה המתאמת בין העובד לסוכן הנסיעות. חברות גדולות מחזיקות לפעמים 2 סוכני נסיעות בו זמנית, כאשר נציגים של הסוכן יושבים בתוך משרדי הלקוח ומשרתים את העובדים. בארגונים קטנים יותר, של מאות ועשרות עובדים, נושא הנסיעות מטופל בדרך כלל על ידי מנהל/ת התפעול או מנהל/ת אדמיניסטרטיבית. לארגונים כאלה המתלבטים כיצד לבקר את סוכני הנסיעות ואיך ניתן למדוד חסכון בנסיעות, הנה מספר המלצות שצברתי מניסיוני בתחום, וכן מראיונות עם מספר סוכני נסיעות  שאיתם אני בקשר רציף.


בקרה שבועית מי נוסע, למה נוסע, לכמה זמן?
בהתאם לתדירות הטיסות, יש לזמן בארגון ישיבת "אישור טיסות" (שבועית או דו שבועית),  ובה יש לבחון את השאלות הבאות:

כמה נוסעים לכל יעד/לקוח?, האם כולם הכרחיים או שאפשר לותר על מישהו.

האם ניתן להגיע לכמה לקוחות בסיבוב טיסות אחד במקום לצאת במועדים שונים מישראל לאותם איזורים בעולם ללקוחות אחרים. במיוחד לגבי טיסות טרנס אטלנטיות. טיסות כאלה, הגוזלות זמן יקר והוצאה גדולה יותר, יש לתכנן לשהיה של לפחות שבוע שלם של עבודה.

באותה ישיבת אישור טיסות, רצוי גם לעבור על רשימת הטיסות המתוכננות לעתיד, במטרה להזמין כרטיסים כמה שיותר מראש. בדרך כלל כרטיסים המוזמנים זמן סביר מראש יהיו זולים יותר מאשר ברגע האחרון.

 ניתוח טיסות בדיעבד
פעם ברבעון או חציון יש לעבור ולנתח את דו"חות הטיסות, אותן יש לדרוש מסוכן הנסיעות.

בדו"ח ניתן לראות את היעדים הפופולרים יותר (Hot Destinations), ואת חברות התעופה הפופלריות יותר ולבודד אותם לרשימה נפרדת
במידה וחלק גדול מהטיסות הן טרנס אטלנטיות יש להתמקד בחברות המתמחות בכך כגון קונטיננטל, דלתא וכו'. במידה והפיזור הוא רחב יותר: גם ארה"ב, גם אירופה, וגם למזרח הרחוק, רצוי להתמקד בחברות כמו אל על או לופטהנזה, איתן אפשר לחבר הסכם גם לגבי טיסות פנים (Low cost carriers) במדינות היעד.

היעזרו בסוכן הנסיעות לניתוח
חברת הנסיעות איתן הארגון שלכם עובד, היא בעצם שותף עיסקי שלכם. יש להם אינטרס משותף איתכם, להישאר סוכן הבית שלכם, וגם להשיג לכם את המסלולים הנוחים יותר בתנאים הזולים ביותר. סוכן טוב, ידאג כמעט תמיד להקפיד על כך, ולו בכדי להשאר סוכן לאורך זמן. במערכת יחסים בריאה עם סוכן נסיעות הוא גם יעזור לכם במשא ומתן עם חברת הנסיעות, וגם יגיד לכם לאילו מחירים אתם יכולים לצפות בתנאי השוק הנוכחיים. הוא גם יכול לעזור לכם בקבלת ההחלטה על שילוב מנצח של הסכם ביניכם לבין חברות התעופה.

לאחר שבודדתם את היעדים החמים ואת חברות התעופה בדו"חות הטיסות, תוכלו להתייעץ עם הסוכן כיצד ועם מי לנהל משא ומתן לצורך הסכם הנחות גלובלי לארגון. , הסוכן יכול להמליץ לכם ללדוגמא, על שילוב של הסכם בין לופטהנזה וסוויס איר.  שתי החברות הללו הן כיום באותה בעלות, וניתן לנצל את יתרון הגודל ליעדים רבים בעולם ולקבל הנחה גלובלית. לדוגמא על טיסה ת"א וושינטון וחזרה ניתן לשלב  כשטיסה הלוך עם לופטהנזה וטיסה חזרה עם סוויס. גם KLM ואיר פראנס הן  כיום בבעלות משותפת וגם שם ניתן במיקרים מסויימים להחיל הסכם אחד על משנהו.

איזו הנחה אני יכול לקבל מחברות התעופה?
חשוב לדעת קודם כל מה ההיקף הכספי של הנסיעות של הארגון  בשנה באותה חברת תעופה.  גם את הנתון הזה אפשר לקבל מסוכן הנסיעות הקבוע. ישנן חברות תעופה שניתן להגיע איתן להנחות של עשרות אחוזים, בתלות במחלקה שבה מדובר בכרטיסי הטיסה (S,Y וכו). בדרך כלל ההנחות הגבוהות יותר ניתנות על מחלקות בסיסיות S,W

מצאתי מחיר מבצע זול יותר מההסכם שלי, מה עושים?
לעיתים תגלו לאחר בדיקה שמחיר השוק בזמן נתון, הוא עדיין זול יותר ממחיר ההסכם שסגרתם עם חברת התעופה. מצבים כאלה עשויים לקרות, ולא צריך מייד לחשוד בטיב ההסכם. חברות התעופה מכריזות בהתאם למצב התפושה על דילים ליומיים ושלושה ימים, ואז מורידות מחירים באופן דרסטי. דילים אלה בד"כ פחות אטרקטיביים לאירגונים שטסים למספר ימים גדול יותר. עם כל זאת צריך להיות עירניים, ולבדוק שהסוכן נמצא "עם היד על הדופק" ובמידה ויש כאלה דילים, שיציע אותם לארגון. בדרך כלל הבעיה בדילים מסוג זה היא חוסר גמישות לשינוי וביטולים ואי אפשרות שדרוג בטיסה, אבל בהחלט יכול להית  שדיל ספציפי עונתי, יהיה זול יותר ממחיר ההסכם גם עם תוספת הקנס על שינוי. לכן צריך לשמור על סוכן עירני ומעודכן.

איך אני יודע שסוכן הנסיעות שלי לא "נרדם בשמירה" על המחירים?
לשם כך רצוי תמיד שיהיה לכם "סוכן גיבוי", עוד ספק שמידי פעם אתם בודקים ואף מזמינים אצלו כרטיסים בכדי להחזיק את הסוכן הראשי שלכם דרוך ועירני. רצוי שסוכן הגיבוי תהיה חברה קטנה יותר (ישנם המון סוכנויות של איש אחד שעובד מהבית עם פקס וטלפון וישמח לתת לכם שירות מזדמן מבלי לחשוב שאתם מנצלים אותו) לסוכן כזה גם מספר כרטיסים קטן יחסית שהוא מקבל מכם ברבעון, יהווה בשבילו מחזור הוגן.

טיסות פנים ארציות (Low Cost Carriers)
מרכיב הטיסות הפנימיות ביבשות היעד הוא משני בחשיבותו אבל בהחלט משמעותי. ארגונים רבים מזמינים טיסות פנים כאלה באמצעות האינטרנט, ולעיתים חווים בעיות באישורי הזמנות, בלוחות הזמנים, וכן בגמישות לשינויים. רוב סוכני הנסיעות משתדלים להמנע מטיפול בטיסות פנים, בגלל התגמול האפסי שבצידן וכן תנאי התשלום המיידיים (כרטיס אשראי).

ההמלצה שלי היא לתת לסוכן הנסיעות את הטיפול גם בנושא טיסות הפנים, ולסכם איתו על תגמול מינימלי עבור השירות הזה. כך תורידו מעצמכם את כאב הראש המיותר, והסוכן, שיודע שהוא מתוגמל בצורה הוגנת, יעשה ברצון את המאמץ ויתאם לארגונכם את כל המסלול, כולל טיסות פנים.

אז מה באמת חשוב כדי לחסוך בהוצאות טיסה?
קודם כל לבדוק את הצורך בטיסות ובמספר הנוסעים, וכן לנסות לשלב כמה לקוחות בכל טיסה. טיסות טרנס אטלנטיות לפחות לשבוע ימים
לבדוק מהם היעדים החמים ועליהם ומהן חברות התעופה שטסות לשם, ולהגיע להסכם עם החברות על מחירים מיוחדים ליעדים אלה. סוכן הנסיעות שלכם יכול לעזור לכם בנושא הסכמים ואפשר להפוך אותו לשותף אסטרטגי, הוא יעזור לכם בניתוח היעדים והחברות, ישמור על האינטרסים שלכם בחברות התעופה, וינחה אתכם לגבי הנחות אפשרויות ועם אילו חברות כדאי לכם לעשות הסכם בהתאם ליעדי הטיסות הפופולריים של הארגון שלכם.

חשוב לבדוק מידי פעם את מחירי הסוכן שלכם, על ידי עבודה עם סוכן נוסף קטן יותר שיהנה לעיתים מן ההפקר. לגבי טיסות פנים יבשתיות רצוי להעביר את הטיפול בהן מהאינטרנט לסוכן שלכם תמורת עמלה הוגנת שתיקבע ביניכם. ארגונים מסויימים אף הולכים צעד אחד קדימה בנושא תגמול סוכנים, ועובדים בשיטת בונוס על חסכון שנתי.

בברכת טיסה נעימה וזולה



לשאלות ניתן לפנות לדורון לב doronlevg@gmail.com
תגים: Hot Destinations, חברת תעופה, טיסות, טיסות פנים, יעדים פופלריים, מחלקות, סוכן

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798