חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/11/2019
 
 
 
תוסס כמו קולה, יוקרתי כמו מרצדס
חזור לרשימה
 
תאריך: 06/05/2008
כותב: דורון בטשי
כתובת דוא"ל:  info@shavitcom.co.il
 

כל אדם נולד עם היכולת להצליח בחייו ולהגיע להישגים בזכות כישרונותיו. כל אדם נוגע, טועם, שומע וחושב בדרך המיוחדת לו בלבד. בדרך מופלאה זו 6.9 מיליארד בני אדם שונים זה מזה בתכונותיהם, אך רק חלקם הקטן משווק נכון את היכולת הטמונה בהם.
הם מכירים את "כללי המשחק" האם אתם נמנים עליהם?

 

  ישנה הקבלה ברורה בין שיווק עסקי לשיווק עצמי, אך המילים שיווק ומכירה מרתיעות רבים...

מעניין לגלות שהמילה פירגון אינה מצויה בלכסיקון השפה העברית , מקורה באידיש (פרגינען) וקשה למצוא מילה מקבילה המתארת היטב את משמעותה. וכשאין מפרגנים, לעיתים נצטרך לבצע זאת בעצמנו, כן, לשווק את עצמנו.
נורות האזהרה שלנו מתחילות לרצד "אין הנחתום מעיד על עיסתו" לימדו אותנו מקטנות. אם נתחיל להתגאות בביצועינו ייתכן ונצטייר כשחצנים, יהירים, גאוותנים והדרך לנרקיסיסטים, אגואיסטים ומתנשאים תיסלל לנו במהירות.
ספקנים המתינו מעט. שיווק עצמי אינו בהכרח שחצנות, מיתוג עצמי אינו בהכרח יוהרה.

 

אם ברצונך לקבל הסכמה לדעותיך בכל נושא שהוא, עליך לדעת כיצד למכור בראש ובראשונה את עצמך. האמון הוא בסיסו של המסחר וגם האמון בך הוא בסיסו הבלתי מעורער של ההסכמה. לפני שרוכשים את הרעיון או היכולות שלך, קונים אותך. אתה הוא המותג.

מותג (Brend Name), מונח המשלב בעברית צמד מילים, מוצר+ תג (תווית) מילים הממחישות בבהירות את מהות העניין, זהו למעשה ערך בעל שם ידוע המזוהה עם יכולות, רגשות ותפיסות בקרב הלקוחות. חברות משקיעות משאבים רבים למיתוג שמה והמוצרים המופצים על ידה. ההשקעה מבוטאת בשם המוצר, האריזה, הכיתוב, המיקום, העיצוב החזותי, התאורה, הריח ועוד ועוד...כך נוצרת סיטואציה שבה מושקע הון אנושי וכספי בשיווק משקה קל, רכב או מממרח שוקולד, מוצרים אלו הם בעלי תג מחיר ידוע פרי ידי האדם. למרבה האירוניה, האדם שהוא המותג בעל הערך הגבוה ביותר, אינו משקיע בעצמו אנרגיה זהה ואפילו המתקרבת לכך.

ישנה הקבלה ברורה בין שיווק עסקי לשיווק עצמי, אך המילים שיווק ומכירה מרתיעות רבים, מושגים אלו נתפסים אצל חלק ניכר באוכלוסייה כשאובים מעולם בלתי כשר של מניפולציות, חלקלקות ונוכלות (די בכך שנשאל את עצמנו, כיצד מצטייר בעיננו איש מכירות?). תפיסה זו גורמת לסלידה וביקורת על מהלך כה הכרחי בחיינו. בעולם שיש בו אלטרנטיבות רבות, קבלת ההחלטה נובעת מהכרת היתרונות על האחר ובהכרה בצורך הרגשי או התועלתי של מקבל ההחלטה.
אומנות השיווק נסמכת על שולחן הפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות. שנות התבוננות, בחינה ומחקר הניבו גישות ותפיסות לקידום הסכמה והנעה לפעולה. הגיע הרגע שנשכיל להבין את נחיצות השיווק, כאשר ביצענו פעולות מניבות הסכמה, עשינו שימוש במודע ובאופן בלתי מודע בטכניקות שיווקיות. אם כך, מומלץ לא להותיר זאת ליד המקרה וללמוד את דרכי הפעולה כך שנצליח לשווק את עצמנו טוב יותר.

בהפעלת הגיון בסיסי נמצא שלכל פעולה שיווקית בעסקים ישנה מקבילה בשיווקו העצמי של האדם.

כמו בשיווק עסקי גם השיווק העצמי נחלק ל- 3 כללי יסוד עיקריים: ההכנה הפעולה וההתנהגות.
בהתבוננות קצרה ובסיסית נראה את ההקבלה בין השניים, את הטכניקות והכלים יש ללמוד בנפרד.


 

ההכנה

החזון – כל עסק התחיל בדמיונו של אדם, "ראיית הנולד" או הכיוון שאליו חותרים, כך האדם "רואה" את עצמו או את הרעיון שלו מתממשים תוך הצבת מטרה ברורה.

פילוח שוק – בשיווק עלינו לזהות את קהל היעד שיצרוך את המוצר. גם בשיווק עצמי עלינו לזהות את מקבלי ההחלטה ולהכיר את אופן מחשבתם.

המיתוג – השקעה היקפית ומפורטת בניראות המוצר. בשיווק עצמי אנו דואגים לעשות זאת באמצעות יצירת תדמית אישית הולמת המבוטאת באביזרי לבוש ובשפת הגוף שלנו.

 

הפעולה

פרסום – בחירת הקונספט שבאמצעותו ייחשף המוצר באופן מיטבי לקהל היעד. בשיווק עצמי אנו עושים זאת באמצעות הפרזנטציה שלנו, זו אומנות העברת המסר.

יחסי ציבור – קידום ההשפעה באמצעות זיהוי מובילי דעה שאינם חשודים כבעלי אינטרס. בשיווק עצמי אנו מזהים את בעלי ההשפעה על מקבל ההחלטה.
 
מכירה – שכנוע אקטיבי של מקבל ההחלטה באמצעות הקרנת מקצועיות, רכישת אמון וחשיפת התועלת המתאימה. נכון אחד לאחד גם בשיווק עצמי.

 

 

ההתנהגות

שיווק עסקי מוצלח זהה בתפיסת ההתנהגות לשיווק העצמי. האסרטיביות, ההתמדה ויצירתיות הינם תכונות ניהול ומנהיגות הנדרשות בעסקים ובמקביל תכונות אופי הכרחיות בשיווק העצמי.

האסרטיביות – היכולת לקדם ולחתור להישגים מבלי לפגוע באחר.

ההתמדה – "אורך הנשימה" לביצוע רצף פעולות שמאמינים בהם לאורך זמן.

יצירתיות – כושר האלתור והחדשנות ליצירת יתרון על האחרים והזרמת אדרנלין.

בהפעלת הגיון בסיסי נמצא שלכל פעולה שיווקית בעסקים ישנה מקבילה בשיווקו העצמי של האדם. בשני המקרים מדובר במותג שיש לקדם. ערכי האנוש ניתנו למוצרים דוממים וערכי מוצר הועברו לבני אנוש. איך נוהגים לומר? "אתה תותח".
אז תהיה תוסס כמו קולה ויוקרתי כמו מרצדס ונראה מי יגיד לך לא.

 


 דורון בטשי הינו מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה ויועץ שיווקי
כתובת אתר:
www.shavitcom.co.il , כתובת אי-מייל: info@shavitcom.co.il


 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798