חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
14/11/2019
 
 
 
ההצלחה של הארי פוטר בעולם רב תרבותי
חזור לרשימה
 
תאריך: 26/08/2007
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@globalrelocation.ca
 
הספר האחרון והשביעי בסדרה של  הארי פוטר יצא השבוע באנגלית זאת כמעט לאחר 9 שנים לאחר שהתפרסם הספר הראשון  "הארי פוטר ואבן החכמים". 325 מיליון עותקים נמכרו מהסדרה כאשר הספר הנוכחי נמכר ב 12 מיליון עותקים. הסידרה של הארי פוטר תורגמה לשפות רבות ונמכרה ב 64 ארצות מסביב לעולם. תופעה שהפכה את הסופרת הבריטית רולינג לסופרת הכי עשירה בהיסטוריה.

מכירת ספרי ילדים ומבוגרים הופכת מאתגרת יותר ויותר בעולם דיגטלי אשר מציע הרבה גירויים אחרים כמו מחשב, טלוויזיה, משחקים דיגיטאליים ועוד.

 

כיצד הצליחה רולינג לשכנע ילדים מגיל צעיר לקרא ספרים הכתובים בשפה עשירה והמתפרסים לאורך 700-800 עמודים?  

 

מיכאל קארט סופר ילדים אומר – "הספרים של הארי פוטר הראו לילדים רבים שקריאת ספרים יכולה להפוך לחוויה מהממת" כמו כן הוא הוסיף "יתכן שלאחר הספר ה7 הם לא יקראו ספרים נוספים והחויה הזו תיזכר על ידם כחוויה יוצאת דופן וחד פעמית". דיאן רובק עורכת של ספרי ילדים טוענת שהספרים של רולינג קסמו גם לבנים שהם אוכלוסייה אשר קשה יותר להגיע אליה. הספרים של הארי פוטר הפכו לפופולריים כל כך שאי קריאה שלהם הפכה לסטיגמה וילדים ובעיקר בנים התחרו בניהם מי קרה ספר מסוים יותר פעמים.  

 

אז מהו סוד ההצלחה של הסירה של הארי פוטר?

האם זה בגלל העלילה הספרותית אשר מתארת  "עולם רע שבו דמויות יכולות להשתמש בקסמים ולנצח" העובדה שילדים וגם מבוגרים לעיתים מעדיפים לברוח ממציאות קשה או לא רצויה באמצעות קסמים. המתח והעניין אשר מביא לרצון לקרא מה יתרחש בהימשך.   

 

אין ספק שרולינג יצרה יצירה אשר היא "פרה סגולה" סידרה מזן חדש שבה היא מנפצת מספר עקרונות אשר שלטו בזן הספרותי של ספרות ילדים כמו למשל:

א. ההבחנה בין ספרי ילדים לספרי מבוגרים (בקנדה דיווחו על 20% מכירות של הספר למבוגרים ללא ילדים).

ב. הההנחה שספרים לילדים צריכים להיות קצרים ופשוטים לקריאה (אורך הספר והשפה של הסידרה מהווים אתגר לא פשוט לילדים צעירים).

ג. ההנחה שבנים לא אוהבים לקרא ספרים.

 

גורם חשוב נוסף בהצלחה של הסידרה היא האסטרטגיה השיוווקית. רולינג סיפרה בראיון שמלכתחילה התכוונה לכתוב 7 ספרים. כמו כן  חלק מהספרים בוימו לסרטים ומתוכנן להבנות פארק של הארי פוטר. 

 

סביר להניח שההצלחה של הסדרה היא פועל יוצא של העלילה הספרותית, יצירה של סידרה מזן חדש והאסטרטגיה שיווקית מעולה.

 

מעניין לציין שהמגזין של וול סטריט פרסם כתבה ב2001  אשר הכותרת שלה הייתה "האם מיליוני אנשים יכולים לטעות והתשובה הייתה "כן" . כמו הרבה סיפורי הצלחה אחרים אנו רואים ש"הנבואה ניתנה לשוטים" וכמו הרבה מוצרים חדשניים אחרים לרוב האנשים קשה לדמיין הצלחה של משהו שהוא חדשני ואחר מהזן המקובל (רולינג פנתה למספר רב של הוצאות ספרים בכדי לפרסם את הספר וכולם ענו לה בשלילה) מחוץ לאדם עצמו שכן מאמין  והולך עם הרעיון או המוצר עד הסוף.

 

ההצלחה של הסדרה של הארי פוטר מעניינת במיוחד מכיוון שסדרה זו מצטרפת לשורה מצומצמת של מוצרים אחידים כמו מקדונלד אשר זכו להצלחה בארצות רבות אשר בו יש קליינטים רב תרבותיים שיש להם ערכים, התנהגויות וסגנון חיים מגוון. המשתנה של תרבות וסגנון החיים הוא אלמנט מרכזי אשר משפיע על ההעדפות הקניה של לקוחות ועל כן לקוחות השייכים לתרבויות מגוונות יהיו בעלי צרכים והעדפות שונות של מוצרים. ראינו זאת למשל בכישלון של סטרבקס בישראל ואיטליה או בכישלון של וולמרט בגרמניה.

 

מכירת מוצרים טכנולוגיים בשווקים רב תרבותיים (סין, הודו, דרום אמריקה) אינה כמכירה של מוצים שהם אחידים. חברות אינן יכולות להקיש מההצלחה של מכירה של מוצר בשוק מסוים על ההצלחה שתהיה לו בשווקים אחרים יתר על כן כבר בשלב הפתוח יש להכיר את תרבות הלקוחות וסגנון חייהם כדי ליצור מוצרים אשר רלוונטיים ללקוחות השייכים לתרבות מסוימת. עוד על המודל הבין תרבותי כאבן יסוד בהצלחה בשוק הבינלאומי קרא כאן

 

במכירה של הסדרה של הארי פוטר נראה שהמשתנה של התרבות לא השפיע ומבוגרים וילדים בכל העולם מצאו קסם מיוחד בעלילה הספרותית אשר נמכרה במיליוני עותקים כמעט בכל מקום בעולם.   




נאוה שלו  2007
נאוה שלו  היא היזמת של גלובל רילוקשיין בעלת 16 שנות ניסיון בעבודה עם חברות הייטק בישראל ובשוק הבינלאומי. האתר לחברות בכתובת  www.globalrelocation.ca/consulting יפורסם בקרוב. למאמרים נוספים בקרו  ב http://nshalev.gblogs.co.il  לתגובות nshalev@globalrelocation.ca

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798