חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
23/11/2019
 
 
 
לא נפגשים ליד מכונת הקפה
חזור לרשימה
 
תאריך: 31/10/2019
כותב: אהרונה משכיל
כתובת דוא"ל: 
 

מזל טוב! הקולגה שלך בעבודה חוגגת יומולדת! הפתעתם אותה עם בלונים בחדר, התכנסתם כל הצוות בחדר ישיבות, הרמתם כוסית, אכלתם עוגה ובירכתם. זוהי סיטואציה מוכרת כמעט לכל אחד ואחת ממקום העבודה. לסיטואציה טריוויאלית זו יש השפעה ישירה על צוותי העבודה ועל הפרודוקטיביות של חברי הצוות. הקשר הבין אישי שנוצר בין חברי הצוות, הקונטקסט הקיים וההיסטוריה המשותפת מאפשרים לחברי הצוות לבנות אמון. האמון נבנה באופן לא מודע בין חברי הצוות, המפגשים פנים מול פנים, השיחות במסדרון והמפגש ליד מכונת הקפה. היכולת לקרוא את שפת הגוף, לדעת אם חבר צוות נמצא במשרד או לא ולמה לא ועוד פעולות בין אישיות רבות נוספות מאפשרות לחברי הצוות לפתח קשרים חברתיים וקשרי עבודה מבוססים על אמון ולייעל את תפוקת העבודה של הצוות.


הטכנולוגיה כמכשול ביצירת אמון

כיום ישנה מגמה הולכת וגדלה של ארגונים אשר עובדיהם אינם נמצאים פיזית במשרד אחד בו זמנית והם מתנהלים בצוותי עבודה ווירטואליים. עפ"י RW3 89% מהעבודה בארגונים נעשית באופן וירטואלי, כלומר העובדים אינם נפגשים פנים מול פנים. באופן טבעי נקודת המוצא של צוותי העבודה הווירטואליים היא חוסר אמון. 86% מהנשאלים במחקר של RW3 לשנת 2018 ציינו שהאתגרים בעבודה בצוותים וירטואליים הם בניית קשרים אישיים ויחסי אמון, וכן ניהול תקשורת בין אישית וקונפליקטים. האתגרים הופכים להיות עוד יותר גדולים כאשר צוותי העבודה הווירטואליים הם רב-תרבותיים.

תדמיינו צוות ווירטואלי עם עובדים ישראלים, גרמנים, נורדים, צרפתים, הודים ויפנים. כל אחד מתקשר מתוך התפיסה התרבותית שלו. סגנון התקשורת של הגרמנים והנורדים היא ישירה. בתרבויות הללו רוצים לדעת מה צריך לעשות ואיך מתקדמים. הצרפתים, ההודים והיפנים מדברים יותר אבל אומרים פחות, סגנון התקשורת שלהם לא ישיר, הרבה נשאר בגדר הלא-נאמר מתוך אמונה שחברי הצוות מבינים מה כוונתם. והישראלים נמצאים באמצע בין הצרפתים והגרמנים. אנחנו מדברים ישיר, אבל מצפים שיבינו את דברינו גם אם לא אמרנו זאת במפורש, ויש לנו פחות סבלנות להסברים. צוות כזה העובד בווירטואל יתקל באי הבנות, בלבול וחברי הצוות יאבדו אמון אחד בשני במהרה. חברי הצוות בעלי תקשורת ישירה יניחו שהאחרים מחביאים מהם מידע או בכוונה מתנהלים בעמימות, הישראלים, הגרמנים והנורדים שהם מכווני משימה יבנו את האמון תוך כדי העבודה אבל חברי הצוות מאסיה ירצו קודם לבנות אמון לפני תחילת העבודה המשותפת. וללא אמון בין חברי הצוות הווירטואלי הפרודוקטיביות תפגע והצוות לא יוכל לעבוד ביחד.

שקיפות, שיתוף מידע ועזרה הדדית

מנהלי צוותים ווירטואליים צריכים להתמקד ביצירת אמון בין חברי הצוות על מנת לעמוד במשימות ביעילות ובזמן. בניית אמון מאפשרת לבצע חלוקת משימות, רעיונות ומידע בין חברי הצוות הוירטואלי. להלן 5 צעדים להשגת אמון בין חברי צוות וירטואלי בין-תרבותי ויצירת מרחב עבודה פורה ויעיל:

1.  להעריך את האדם לנצל את הטכנולוגיה מרכיב קריטי בעבודת צוותים ווירטואלית הינו האנשים ולא הטכנולוגיה באמצעותה אתם מתקשרים. כדי לבנות מערכת יחסים מתוך אמון, קחו זמן לנהל שיחות עם כל אחד מחברי הצוות כדי ללמוד את אופן ההנעה שלהם וכדי ליצור תחושת שייכות והעצמה לארגון.

2. חוסר שקיפות יחסל את הצוות – אנשים רבים שעובדים בצוותים ווירטואליים מרגישים שלא משתפים אותם בנעשה בארגון, דבר שעלול להוביל לתסכול ותחושת אי-שייכות. שקיפות ושיתוף יסייעו לצוות לבנות אמון ולפתור בעיות ביחד כיחידה מגובשת.

3. להפוך למגשר - קונפליקטים הם חלק בלתי נמנע וכשהתקשורת אינה פנים מול פנים קונפליקטים מתבשלים מתחת לפני השטח. זה הזמן להפוך למגשר, לפתוח את ערוצי התקשורת ולנהל שיחות אישיות וקבוצתיות ולהעצים את סגנון התקשורת הפתוחה והברורה כך שתיצור מרחב מוגן.

4. לנהל את התקשורת במפגשים – חשוב לקבוע איך יתנהל סבב התקשורת במפגש, תקדישו זמן לסמול-טוק בתחילת כל מפגש, ארגנו שיחות לסיעור מוחות, שתפו את אזורי הזמן השונים של חברי הצוות ותהיו מודעים לשונות בסגנון תקשורת בשל הבדלים בין תרבותיים של הצוות.

5. לייצר פעילות חברתית וכיף וירטואלי – בקשו מחברי הצוות לשתף משהו על עצמם, הקימו קבוצה או אתר רק של הצוות בו חברי הצוות יעלו תמונות ופוסטים אישיים, שחקו משחקי רשת ביחד, שתו במאכלי חג ומנהגים מקומיים, קיימו מסיבה וירטואלית בה כל חבר צוות מביא את המאכל האהוב עליו ואוכלים ביחד באון-ליין, זכרו לחגוג ימי הולדת ואירועים משפחתיים חשובים אחד של השני.

לסיכום, זכרו שאמון מחבר בין אנשים וחוסר אמון עלול להפריד ביניהם.

מאמר זה פורסם לראשונה בכלכליסט. 


 אהרונה משכיל, מייסדת ושותפה ב TrainingCQ, מומחית לייעוץ וליווי בין-תרבותי. בעלת יותר מ- 20 שנות ניסיון בתחומים בין תרבותיים גלובליים. אהרונה ייסדה את תחום ההדרכה לאינטליגנציה בין-תרבותית Cultural Intelligence בישראל ומעבירה הרצאות ותהליכי ליווי בארגונים וחברות המאפשרים למקסם קשרים עסקיים מול גורמים בחו"ל. www.trainingCQ.com

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798