חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
13/12/2018
 
 
 
דצמבר בא, הערכת העובדים שלכם חזרה
חזור לרשימה
 
תאריך: 06/12/2018
כותב: יוסי קורן
כתובת דוא"ל:  yossi@yossikoren.com
 
כל שנה, הרבעון האחרון מכניס ארגונים לפעילות תזזיתית. הצורך לגבש אסטרטגיה, תכניות עבודה ותקציבים
 
מנהלי משאבי אנוש יתחילו לחפש, מערכות ממוחשבות, טפסים, וסדנאות לצורך ביצוע תהליכי הערכת עובדים. יתנהל מרדף אחרי מנהלים סוררים שמסרבים לשתף פעולה עם הנושא או שלא עומדים בלו"ז. יועצים וחברות ייעוץ יעשו הרבה כסף מסדנאות וייעוצים למנהלים כהכנה לטקסי שיחות הערכה. לאחר מילוי טופס, פגישת הערכה, שיחה, חצי שיחה, מבט אחד חטוף, סיכום כתוב ויאללה, ניפגש בעוד שנה. תודה לאל שנפטרנו מהערכות העובדים. בנובמבר, דצמבר וינואר הבאים, הם ישובו חזרה.
 
מנהלים מרגישים לא נוח עם תהליכי הערכה, מה קורה אם צריך להגיד לעובד שהוא לא ממש טוב, אבל אין אף אחד שיחליף אותו ואנחנו באמצע פרויקט חשוב עם דד ליין שאמור להכניס לחברה הרבה כסף?. איך מנהל יכול להעריך עבודת עובד לאורך שנה שלמה, כשהוא בקושי זוכר מה קרה לפני חודשיים? שיחה הערכה היא סיטואציה מלחיצה, לשני הצדדים. ספק אם היא מועילה למנהלים ולעובדים. לא פעם עובדים רוצים להגיע לשורה התחתונה אקבל/לא אקבל בונוס/העלאה קידום?, זה מה שבאמת חשוב. סיום התהליך מלווה באנחת רווחה מצד כולם. משטרת משאבי אנוש, שאחראית על אכיפת התהליך, מסיימת את תפקידה וחוזרת בשלום לבסיסה.
 
כל המהומה הזו נועדה ליישם תהליך שהרלוונטיות, הערך המוסף והתועלת שלו נטועים עמוק, במאה שעברה וספק אם יש לו משמעות כלשהי בעולם הארגוני של המאה ה – 21. מי שחושב שבעולם הדינמי של היום המאופיין בשינויים מהירים, ניתן לבצע הערכת עובדים אפקטיבית אחת לשנה, לא מתכתב עם המציאות. פוסטים שלי בנושא: מנהלי משאבי אנוש, רוצים להשניא את עצמכם על הארגון?, כך תעשו זאת נכון.  חג הערכת עובדים שמח.
 
אם לא הערכת עובדים, אז מה כן?
הפתרון מאוד פשוט. לפתח ארגון שמקדם תרבות של דיאלוג מתמיד בין מנהלים ועובדים בכל הרמות.
 
אחד הכלים שמסייעים לקיום דיאלוג כזה הוא הצבת יעדים בגישת  OBJECTIVE AND KEY RESULTS) OKR). התפיסה ביישום ה – OKR היא שהעובד מציב לעצמו יעדים שבועיים (הנגזרים מיעדים ארגוניים, חודשיים רבעוניים ושנתיים, יעדים הקשורים לתכנית האסטרטגית של הארגון), ומתקיים דיאלוג מתמיד בין העובד והמנהל על השגת היעדים שהועבד הציב לעצמו.
 
הנה מספר שאלות פשוטות המאפשרות לדעת, בזמן אמת, איך ניתן לסייע לעובד,ומכאן גם לקדם בהצלחה את יישום האסטרטגיה ארגונית.
1. מה היו היעדים שהצבת לעצמך?
2. עד כמה היעדים היו מאתגרים?
3. איך לדעתך היעדים שהצבת קשורים להצלחה האסטרטגית של החברה?
4. האם השגת את היעדים שהצבת לעצמך? (מה כן, מה לא?, אחוז הביצוע מתוך סך היעדים)
5. מה עזר לך להשיג את היעדים?
6. היכן היו קשיים ארגוניים/ניהוליים/אישיים בהשגת היעדים?
7. מה יסייע לך להשיג את היעדים?
8. איך אני כמנהל יכול לעזור לך להצליח?
 
הערה: ניתן ליישם את גישת הדיאלוג בין מנהלים ועובדים גם בלי ליישם את גישת OKR.
 
אני מניח שניתן להוסיף, להחסיר או לשנות שאלות, אבל שיחה כזו אחת לרבעון, תתרום לעובד ולארגון הרבה יותר משיחת הערכה שנתית.
 
בתמונה – עבר זמנו.
 

על יוסי קורן:

יועץ ניהולי. מומחה ליישום והטמעת תהליכי שינוי בארגונים. 30  שנות ניסיון בייעוץ לארגונים, הנהלות ומנהלים בסקטור הפרטי והציבורי, בהטמעת תהליכים התומכים בשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות. בין הלקוחות: חברות בתחומי התפעול, הלוגיסטיקה, השרות, המסחר, משרדי עו"ד מובילים, סקטור ציבורי ועוד.
 

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798