חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/07/2018
 
 
 
אתה המותג!
חזור לרשימה
 
תאריך: 24/05/2018
כותב: דנה אלון
כתובת דוא"ל:  danaalon@gmail.com
 
תעודה באה עם שדים
גמרת לימודים. יש תעודה. יש ניסיון. אתה רוצה להפוך את המקצוע להכנסה. אבל שכחו להגיד לך שזה אומר שעכשיו אתה בעל עסק. עכשיו אתה צריך לשווק את המוצר שלך. ויותר מזה, המוצר הוא אתה!
 
כאן מתחיל מחול שדים ומלחמת פרדיגמות על שיווק בכלל, ועל מי אני ביחס לזה בפרט.
"שיווק זה מתנשא! שיווק זה מפחיד! שיווק גדול עלי! אני לא צריך את זה!"
 
מי לא שמע עצמו אומר:
"אני מקצועי ובטוח ביכולות שלי. אם רק יביאו לי 20 לקוחות אני כובש איתם הרים. אבל להשיג אותם? לשווק עצמי? זה לא בשבילי".
 
מישהו קרא לי?
 
אחרי 15 שנה בסביבת עסקית יוצרת, תקשורת, פרסום ושיווק מותגים מובילים, התפתחתי לתחום האימון והוספתי אותו לארגז הכלים שלי.
 
חשוב לי לעבוד עם אנשים עצמאיים בתחילת דרכם למיקוד ויצירת מסר עקבי מכוון למטרה שלהם. למתג את העסק מ"בפנים" החוצה ולא להיפך.
לבסס את המיתוג על מי אני באמת ולא ליצור אתר, כרטיס ולוגו שנראים טוב אבל לא ממש משקפים מי אני ומה הערך מוסף שאני מביא איתי.
מיתוג נכון "עושה לנו שקט" הוא בנוי עלי ואין פער בין איך שאני נראה למי אני באמת.
 
אני מאמינה בחוק השפע וחושבת שיש מקום לכולם וכל אחד מושך אליו אנשים שדומים לו. אם אנו מרגישים שאנו בתחרות סימן שהאגו התעורר ולאו דווקא המציאות.
 
אז אם כבר להיות מוצר עדיף להיות מותג!
 
בתור מי שעבדה כל חייה עם מותגים מובילים, אחד הכלים החזקים בשיווק הוא המיתוג (branding).
מיתוג הוא בידול!
 
במקום להציע עצמי כעוד מוצר, המוצר שלך יכול להתחיל לקיים יחסים, לפתח קשר עם לקוחות פוטנציאלים. יצירת קשר כזה נקראת מיתוג.
 
מבט על שלבים לבניית מותג?
  • ערכים והבטחה- העבודה על מיתוג מוצרים בכלל ואישי בפרט מתחילה בברור מה הערכים שלי ומתוכם בניית ההבטחה הייחודית שלי.
    כשמנכסים הבטחה חשוב מאוד לבנות אותה על הערכים שלי ולא על הצרכים שלי על מי אני ולא מי אני רוצה להראות.
     
  • "אם אתה צריך להגיד לאנשים שאתה דבר כלשהוא , אתה לא" (מרגרט תאצ'ר)-
    מה אתם משדרים? האם יש פער בין מה שאתם חושבים על עצמכם למה שאומרים עליכם? מחקרים הוכיחו רק כ - 10% מהתקשורת עוברת במילים.
    מיתוג לא יכול לשקר. אם יהיו פערים מה שאני משדר, למי אני באמת זה לא יעבוד. העבודה על מיתוג אישי זה לעבוד על ה Being ולא רק על ה - doing. לשמור על תדר אחיד.
     
  • מי הלקוח שאתה רוצה לבלות זמנך איתו? כדי שהלקוח ידע מי האיש המתאים לו, אתה חייב לדעת מי הלקוח המתאים לך. מי אתה כבעל עסק, כמציע שרות. מה אתה מביא איתך, מה המוצרים שתרצה להציע, מה הערך המוסף למי שיבחר לעבוד איתך, 
    עם מי אתה לא רק יכול אלא רוצה ומעדיף לעבוד! 
     
  • Always BE marketing (טרי לוין) - שימו לב זה - BE ולא DO . פשוט להיות! לא לעשות!
    להביא את ה - 100% שלך לכל מקום. להיות נוכח במקום שקהל שמעניין אותך נמצא.
     
  • לסיום, בניית מותג היא מרתון ולא ספרינט- נמדדת על פני זמן מתוך עקביות ואותנטיות שנבנות יחד. להיות מי שאתה. להתמקד . להיות מחויב לדרך שלך ולא תוצאות. ובעיקר ליהנות מהדרך.
איך כל מה שאני רוצה להגיד על עצמי נכנס ב - 5 על 9 ס"מ (כרטיס ביקור).
 
כולנו מכירים את חוק המשיכה שטוען כי כדי שהיקום יעשה עבודתו נאמנה אנחנו צריכים להתכוונן ולהיות בהירים לגבי מה אנו מבקשים ממנו לזמן לנו.
 
מתוך כך בתחילת דרכינו כעסקים מתחילים עלינו לאפיין את הייחודיות והערך המוסף שלנו, את הלקוח האידיאלי שלנו, את ההתאמה לתחום העיסוק שלנו. לבנות את המומחיות שלנו ולהתמקד בה. כל זה כדי לסנכרן ולכוון את מה אנו רוצים לזמן לעצמנו.
יש לנו תמיד 2 מערכות שעובדות האחת דוחפת (push) כל מה שקשור לשיווק ועשייה, והשנייה שמושכת (pull) שמזמנת ומזמינה דרך מי אני ואיזו משיכה אני יוצר לעצמי.רצוי שיעבדו יחד. 
 
תהליך של מיתוג מאפשר יציאה לדרך ממוקדת, ברורה, מבודלת ועקבית במטרה לחזק את חוק המשיכה ולמשוך לקוחות למותג שלי.
 
זה מתחיל מלוגו, כרטיס ביקור, הצגה עצמית, מערכת שיווק תומכת, מאמרים, סביבת פעילות, networking ועוד. כל הדברים שמזוהים איתכם והולכים לפניכם והרבה פעמים גם בלעדיכם.
 
חשוב שכל מה שמזוהה עימכם יהיה 100% אתם ומה שאתם רוצים להגיד על עצמכם בצורה אפקטיבית ומושכת ובכי חשוב עקבית.
 
אני מזמינה אתכם להתחיל להתייחס אל עצמכם כבעלי עסק כמותגים. לקיים מערכת יחסים מעצימה עם השיווק בכלל ועם המיתוג בפרט.
והעיקר, ליהנות מהדרך.
 

נייד: 054-215-87-15  טלפון: 077-700-54-04  מייל: danaalon@gmail.com  אתר: www.danaalon.co.il

 

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798