חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
20/10/2019
 
 
 
ניהול דיון כמבחן מנהיגות
חזור לרשימה
 
תאריך: 17/06/2007
כותב: קרן איזיקסון
כתובת דוא"ל:  metodica@nana.co.il
 

ניהול דיון בזמן ישיבת צוות הינו מבחן מנהיגות לכל דבר. לא פחות מזה.
בזמן הדיון כל הצוות רואה אותנו, ואת הדרך בה אנו מנהלים את הדיון.
ניהול דיון איננו דבר פשוט. מצד אחד על הדיון להיות תכליתי וממוקד תוצאה. מצד שני על מנת להרוויח את כך שאנו בוחרים לעשות דיון, יש לאפשר למגוון רחב ביותר של דעות להישמע.
מגוון הדעות קריטי להצלחתו של הדיון. ככל שמושמעות פחות דעות, כך מתגמדת איכות קבלת ההחלטה וקטנים הסיכויים לסינרגיה.
היכולת שלנו להיות יצירתיים, חדשניים ופורצי דרך תלויה ביכולת שלנו ליצור מגוון דעות שינותבו לפסים אופרטיביים.
בעצם מוטלות עלינו כמה משימות שלכאורה חלקן מנוגדות.
המשימה הראשונה – לייצר מגוון דעות .
המשימה השנייה – לבחור מכל הדעות, דעה אחת או להשתמש באותם דעות ליצירת דעה חדשה.
המשימה השלישית - אולי הקשה ביותר, ככל שיהיו יותר דעות, יהיו יותר אנשים שדעתם לא תתקבל. עלינו לדאוג לכך שאותם אנשים יבינו את תרומתם למרות שדעתם לא התקבלה בסופו של דבר.

איך עושים את זה ?
יצירת מגוון דעות תלויה בשני מרכיבים עיקריים :

אחד - היכולת שלנו לגרום לאנשים להגיד את דעתם. כלומר ליצור אווירה בה כל אחד מרגיש חופשי להגיד את דעתו. כל אחד יודע שמקשיבים לדעתו וכל אחד מבין את חשיבות הסינרגיה.
הדוגמא האישית שלנו היא המרכיב העיקרי בהשגת מרכיב זה.
השני - היכולת שלנו לייצר במהלך הדיון דעות חדשות. ישנם מספר הפעלות יצירתיות שיכולות לעזור לנו בכך:

1. לבקש מהאנשים לבחור דמות טלוויזיונית ולאחר שבחרו לבקש שיגידו את דעתה של הדמות, אם היא הייתה משתתפת בדיון ( אפשר גם לתת דמויות)
2.
למצוא שירים או סרטים שעוסקים בבעיה ומשם להוציא דעות נוספות. לדוגמא בדיון על שירות לקוחות לעשות תחרות מי מוצא הכי הרבה שירים שיש בהם אנשים שמוכרים
משהו (בא אלי פרפר נחמד, בא אלינו אלינו אלינו לים...) או למצוא כמה שיתר סרטים שיש בהם שירות לקוחות (הנסיכה הקסומה, נהג מונית...). ומתוך השירים והסרטים להוציא התייחסויות:איך צריך להתבצע שירות לקוחות

אם בשלב הראשון של הדיון - הצגת מגוון הדעות, נבחנו בעיקר מיומנויות התקשורת הבין אישית שלנו. הרי שבשלב הסיכום של הדיון נבחנות בעיקר מיומנויות קבלת ההחלטות שלנו.

בשלב זה אנו יכולים לצמצם את מגוון הדעות ולהתמקד ב 2- 3 דעות תוך השוואת היתרונות והחסרונות של כל דעה ובדיקה האם אפשר לשלב בין הדעות.
קבלת ההחלטה הסופית יכולה להיעשות בדרך דמוקרטית - קיום הצבעה, או בדרך של לקיחת אחריות ובחירה אישית.
מנהיג טוב צריך לדעת מתי עליו לקבל החלטות בצורה דמוקרטית מתי עליו להכריע בעצמו ומתי עליו להאציל סמכויות. לדוגמא: אנו דנים בדרכים לקצץ בתקציב, לאחר שהושמעו הדעות, אנו נותנים לגזבר לקבל את ההחלטות. אופציה נוספת, כאשר דרוש זמן נוסף על מנת להחליט,
להקים צוות מצומצם שיבחן את הדעות יביא את מסקנותיו או יחליט בעצמו. אנחנו לא חייבים להחליט באותו רגע אבל אנחנו כן מחויבים להודיע לעובדים מה הוחלט בסוף,(במזכר, בהתחלת הישיבה הבאה או בכל דרך אחרת) אם ביקשנו את דעתם ושיתפנו אותם בדילמה, ראוי שיידעו מה קרה עם מה שדנו בו. אנחנו לא חייבים להסביר למה, אנחנו מחויבים להסביר מה.

לסיכום:

כאשר אנו מנהלים דיון בישיבת הצוות אנו חשופים לעיני כל. המשתתפים
בדיון יכולים לראות האם אנו שולטים בדיון, איך אנו מגיבים להתנגדויות, איך אנחנו מקבלים החלטות ודברים רבים נוספים. כל זאת קורה בשידור חי. אין לנו זמן לתכנן את התגובה.

הכלים העומדים לרשותנו הם:
אינטואיציה,
תכנון מקדים,
והכלי החשוב מכול:
מיומנויות ויכולות המנהיגות שלנו.

 

מאת :קרן איזיקסון
פורסם בעיתון פאזל יוני 2007

 
תואר 2:שילוב אומניות בחינוך מוסד לימודי:אונ' לסלי
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798