חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
25/08/2019
 
 
 
מצגות : יש דברים גרועים יותר...
חזור לרשימה
 
תאריך: 06/08/2012
כותב: עדי בלדרמן ודפנה קוסידוי
כתובת דוא"ל: 
 
זהו אי אפשר להתחמק יותר. הגיעה הישיבה הגורלית ואתם חייבים להציג מול אולם מלא אנשים (לפחות בתחושה הוא מלא...גם אם יש רק 10 חברי הנהלה). אתם מאוד גאים בתוכנית או בדו"ח שעליכם להציג אבל מאוד חוששים מהמעמד.


עשרות שאלות חולפות בראשכם בו זמנית...מה אני עושה?  איך אני בכלל מתחילה לבנות את המצגת? להשתמש במצגת PowerPoint? , מה להגיד קודם?

התשובות לשאלות הללו לא כ"כ מסובכות כפי שנראה בערב לפני המצגת. במאמר זה אנסה להסביר איך לגשת  (בחמישה צעדים בלבד!) למשימה שנראית בלתי אפשרית ונדחית יום אחרי יום מכיוון שהיא מחוץ ל"תחום הנוחות" שלי.

אז איך מתחילים?

צעד ראשון- האם בכלל צריך מצגת PowerPoint  ?
זאת החלטה שלכם. נכון ,יותר קל להחליט כיצד לחלק את התקציב השנתי ובכל זאת... גם את ההחלטה הזאת צריך לקבל.

לפני שמחליטים אם כדאי להשתמש במצגת, צריך להבין כי מצגת PowerPoint  היא בראש ובראשונה כלי עזר עבורי, ולא עבור הקהל שלי (אין ספק כי מצגת טובה תעזור לקהל שלי להבין אותי אך קודם כל הכלי בא לעזור לי) . במילים אחרות, מטרת המצגת היא לחסוך לי זמן (בציור גרפים וכד') ולעזור לי (המחשה באמצעות תמונות, סידור סדר לוגי, ציון נתונים וכד').

עלי להחליט האם יש צורך אמתי במצגת או שאני מתכננת מצגת רק כי כך "מקובל".

צעד שני: המצגת אינה תחליף לדובר!

המצגת אינה באה להחליף את הדובר! אם הנוכחות שלכם נבלעת או אינה חשובה כי המצגת הופכת לעיקר אז שלחו אותה במייל. חבל על זמנכם... עובדים רבים מתבקשים אחת לרבעון להציג דבר מה בישיבת צוות. רבים חוששים מהמעמד ובכלל מעמידה מול קהל ולכן הם מכינים מצגת שמכילה מילה במילה את מה שבכוונתם לומר. כך הם מרגישים בטוחים יותר. הרשו לי לחדש לכם: הקהל שלכם יודע לקרוא. והוא קורא מהר יותר ממה שיש ביכולתכם להקריא לו. דוברים שבונים מצגת כזו וחושבים שהיא תעשה עבורם את העבודה נתקלים מהר מאד בפרצופים משועממים, במקרה הטוב, ובמגפת "ויברח", במקרה הפחות טוב, מה שכמובן הופך את המצגת של הרבעון הבא לעוד יותר קשה ומאיימת עבורם. מעבר לבניית המצגת בנקודות עיקריות עלינו לזכור שהאחריות על הזנקת הקשב של הקהל ויצירת עניין בקרבו מוטלת עלינו ולא על המצגת לבדה.

צעד שלישי : הצפת ערך כבר בכותרות!

חישבו על הכותרת הראשית שנתתם למצגת האחרונה שעשיתם. האם זו כותרת שמייצגת ערך או שמא מדובר בכותרת שמתארת תוכן בלבד? האם כבר בשלב הכותרת מבין הקהל שלכם מה יוצא לו מלהקשיב לכם? כל זמן שהקהל שלנו לא מבין מה הערך המוסף ומה התועלת עבורו, הוא יראה בכך זמן מבוזבז שלא ניצלנו כראוי. אם נשכיל כבר בהתחלה, כבר בשלב הכותרת, להבהיר לו את הערך, הגדלנו פלאים את הסיכוי שהוא יהיה קשוב ויביע עניין. דמיינו שאתם צריכים לעשות הרצאה כלשהי בכנס חשוב רב משתתפים. בעלון המתפרסם לבאי הכנס מופיע רק שם ההרצאה שלכם. איזו כותרת תגרום לאנשים לרצות להגיע להרצאה שלכם?? הכותרת של המצגת כולה (כמו גם הכותרות של כלל השקופיות) צריכה לעורר עניין, להוות גירוי ולהציג ערך!

צעד רביעי: התחילו עם השורה התחתונה!

אתם אומרים דברים חשובים לאנשים חשובים- התחילו עם השורה התחתונה. דמיינו את עצמכם כקהל, וכמה אתם "אוהבים" כשמישהו מדבר ומדבר ואתם לא מבינים מה השורה התחתונה!?

התחילו עם השורה התחתונה שלכם, המסקנות שלכם, ההמלצות שלכם, אח"כ הסבירו מדוע הגעתם למסקנה זו. לדוגמא: ברבעון האחרון החברה ירדה ב 25% מהמכירות ביחס לרבעון הקודם. ניתן לחזור ולהגדיל את המכירות ב-35%. המלצתי היא לחזור לשיטת השיווק הקודמת ואני אסביר מדוע..."

צעד חמישי ואחרון: זמן חסד
המצגת מוכנה...ועכשיו מה?? איך מתחילים??

לא קופצים ישר למים!! הקהל שלכם לא בנוי לזה, כל קהל מכל סוג שהוא יכול להיות סקפטי. בנוסף, הקהל "רועש", הוא מסיים שיחה בנייד, מעביר חוויות על המצגת הקודמת, מבקש שיעבירו לו את הבורקס מהצד השני...ולתוך כל זה את נכנסת!

הדבר הראשון שצריך לעשות זה למשוך את תשומת ליבו של הקהל. אפשר לעשות זאת תוך צעקה "שששש.....אני רוצה להתחיל..." אבל אז השארנו רושם ראשוני לא טוב. וחשוב שנהרוג שתי ציפורים במכה, לכן נתחיל ב"זמן חסד". זמן החסד יכול להיות נתון מפתיע, אנקדוטה, קטע וידאו וכד', כאן היצירתיות שלכם יכולה לפרוץ. המטרה של זמן החסד היא למשוך את תשומת ליבו של הקהל ובמקביל, לבסס את מעמדכם כדוברים (להרשים את הקהל).
זמן החסד צריך להיות מותאם לכם! חשוב שאתם תרגישו איתו בנוח. אם אתם לא אנשים שצוחקים, אל תתחילו הרצאה עם בדיחה...

ועכשיו, נותר רק לקוות שמרפי (כן כן ההוא מחוקי מרפי) לא ייכנס בדלת יחד איתכם!
בהצלחה.


עדי בלדרמן- מנהלת פיתוח הדרכה ומנחה בכירה ודפנה קוסידוי, ראש צוות הדרכה ומנחה בכירה בחברת דיבייט. חברת ייעוץ והדרכה בתחום של תקשורת בינאישית ומיומנויות ניהול.

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798